کد خبر: ۱۲۱۸۴۸۴
دلایل و ضرورت استفاده از مدیریت جامع منابع سازمانی ERP

لایل عمده برای استفاده از نرم افزارهای ERP که باعث بهبود عملکرد تجاری یک شرکت می‌شود عبارتند از:

یکپارچگی اطلاعات مالی شرکت

از آنجاییکه که مدیران اجرایی ارشد شرکت سعی دارند از کارآیی مطلع شود، شاید با گفته‌های متفاوت و بعضا معارضی مواجه شوند. به طوری که اطلاعات ارائه شده از طرف بخش مالی با اطلاعات دیگر بخشهای مجموعه همخوانی نداشته باشند. با استفاده از راهکار مدیریت جامع منابع سازمانی شما قادر خواهید بود تا اطلاعات مالی مجموعه خود را به تفکیک عملکرد بخش های مختلف سازمان و در نسبت با بخش مالی مجموعه، مدیریت کنید.

در واقع می توان گفت ماژول مالی یک نرم افزار ERP خود بطور مستقل عملکرد یک نرم افزار حسابداری بها تمام شده را دارا می باشد و به شما کمک می کند تا با مدیریت و بهینه سازی بها تمام شده کالا و خدمات خود، عملکرد کلی مجموعه را بهبود ببخشید.

یکپارچگی اطلاعات سفارش مشتری

سیستم‌های ERP می‌توانند با استفاده از یکپارچگی فرآیندهای ثبت سفارش مشتری، فرآیندهای مربوط به تحویل و حمل و نقل کالا و همچنین صدور صورت حساب پرداخت در دیتابیسی مشترک، شما را در بهبود خدمت رسانی به مشتریانتان یاری کنند. همچنین در صورت یکپارچگی نرم افزار مدیریت جامع منابع سازمانی با نرم افزارهای CRM قادر خواهید بود فرآیندهای پیش از فروش را با فرآیندهای فروش و تحویل کالا یکپارچه کنید. این امر به شما کمک می کند تا بتوانید با بهره گیری از مخزن مشترک و جامع مشتریان، به هریک از آن ها و با توجه به نوع محصول و خدمات ارائه شده، به بهترین شکل ممکن خدمت رسانی کنید.

استانداردسازی و سرعت دهی به فرایندهای ساخت

شرکت های تولیدی به ویژه شرکت هایی که ساختار پراکنده دارند، معمولا از نرم افزارها و راهکارهای متفاوت در بخش های مختلف تولیدی خود استفاده می کنند. در این شرایط معمولا سیستم های جزیره ای تولید منجر به کاهش بازدهی و ایجاد مشکلات عدیده ای برای شرکت های تولیدی می شود.

ماژول تولید نرم افزارهای مدیریت جامع منابع سازمانی را می توان به عنوان یک نرم افزار برنامه ریزی تولید بر بستر وب استفاده و از این طریق تمام سیستم های سابقا جزیرهای شرکت را در این نرم افزار تجمیع کرد.

همچنین استفاده از نرم افزارهای ERP می تواند منجر به استانداردسازی فرایندها و براساس بهروش های جهانی در بستر وب گردد که این امر نهایت منجر به صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری فرآیندهای تولیدی می گردد.

کاهش موجودی انبار و بهینه سازی آن

همانطور که گفتیم ماژول تولید نرم افزار های مدیریت جامع منابع سازمانی، خود به نوعی یک نرم افزار برنامه ریزی تولید هستند. یکپارچگی ماژول تولید به ماژول مالی و انبار به شما کمک می کنند تا سفارشات خرید خود را براساس موجودی انبار و سفارشات موجود و آتی شرکت انجام دهید و از این طریق همواره موجودی انبار خود را همواره در بهینه ترین وضعیت ممکن مدیریت نمایید.

این امر به شما کمک می کند تا با افزایش بهره وری منابع آزاد شده را صرف گسترش دیگر بخش های شرکت خود نمایید.

استانداردسازی اطلاعات منابع انسانی

منابع انسانی، به ویژه درشرکت‌هایی که چندین واحد کسب و کار و ساختاری جزیره ای دارند، عمدتا به صورت تک افتاده و در بخش های مختلف سازمان با روش های متفاوتی مدیریت می شود. با توجه به اینکه عملکرد کارکنان یک سازمان و ضرورت بهبود عملکرد آن ها از الزامات رشد و گسترش هر کسب و کاری است، استفاده از نرم افزاری بر بستر وب برای مدیریت فرآیندهای مربوط به مدیریت منابع انسانی و بهبود دائمی عملکرد کارکنان سازمان بسیار حائز اهمیت است.

با استفاده از ماژول مدیریت منابع انسانی شما قادر خواهید بود فرآیندهای مختلف بهبود عملکرد پرسنل سازمان را براساس نیازها و الزامات هر بخش مدیریت نمایید و از طریق یکپارچگی آن با ماژول مالی و حقوق و دستمزد تاثیر آن را در بها تمام شده تولید محصول و خدمات ردگیری نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها