نتایج نظرسنجی‌ اخیر ایسپا گویای آن است که ۷۰ درصد مردم ایران، حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۲۰
میزان حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران( ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه ۹۸ به صورت تلفنی و با جامعه آماری شهروندان کل کشور( اعم از شهر و روستا) انجام شده است نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم ایران، حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند.

در یکی دیگر از نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ( ایسپا ) که روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ۹۸ انجام شد از پاسخگویان پرسیده شد:« شما در حال حاضر از کدام یک از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟»

براساس نتایج این نظرسنجی، ۴۲.۸ درصد شرکت‌کنندگان از واتس‌اپ، ۴۲.۴ درصد از تلگرام، ۳۹.۵ درصد از اینستاگرام، ۲.۸ درصد از سروش، ۲.۳ درصد از فیسبوک، ۱.۹ درصد از توییتر، ۰.۸ درصد از لاین، ۰.۷ درصد از بله، ۰.۶ درصد از آی‌گپ، ۰.۵ درصد از گپ، ۰.۲ درصد از بیسفون و ۰.۱ درصد از ساینا استفاده می‌کنند. هم‌چنین ۳۰.۴ درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند که از هیچ‌کدام از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده نمی‌کنند.

لازم به ذکر است که پاسخگو می‌توانسته چند گزینه برای پاسخ، انتخاب کند.

درصد استفاده از تلگرام و واتساپ طبق نظرسنجی اسفندماه ایسپا در سال ۱۳۹۷ با جامعه آماری شهروندان کل کشور، به ترتیب ۵۵.۹ و ۲۵.۱ درصد بوده است.

در رابطه با همین موضوع، یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در اسفند ۹۷ انجام شد، نشان داد که ۷۱ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله از تلگرام و ۴۹ درصد این جوانان از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در اسفند ۹۷ انجام شده بیانگر این است که در سال ۹۷، ۵۴ درصد مردان از تلگرام، ۲۸ درصد از اینستاگرام، ۲۴ درصد از واتس‌اپ و ۳ درصد نیز از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند.

هم‌چنین، دیگر نظرسنجی ایسپا که در اسفند سال ۹۷ انجام شده بیانگر این است که ۵۸ درصد زنان از تلگرام، ۳۱ درصد آن‌ها از اینستاگرام، ۲۷ درصد از واتس‌اپ و هم‌چنین ۲ درصد از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند.

علاوه بر آن، یکی از نظرسنجی‌های ایسپا که مهرماه ۹۷ انجام شده نشان می‌دهد که با وجود فیلترینگ، هم‌چنان بیش از ۴۷ درصد کاربران از تلگرام استفاده می‌کنند. همچنین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد استفاده از واتس‌آپ بعد از فیلتر تلگرام افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها