تعدادی از اعضای کنگره آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تهیه کرده‌اند که خواستار بازگشت دولت آمریکا به توافق هسته‌ای و اقدام برای کاستن از تنش‌ها با ایران از طریق دیپلماسی است.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۶۴
طرح قطعنامه بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، «باربارا لی»، «دیوید پرایس» و «یان شاکوفسکی» از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه داده‌اند که از دولت این کشور خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای است.

در این قطعنامه علاوه بر درخواست برای بازگشت به توافق هسته‌ ای، از دونالد ترامپ درخواست شده تا تدابیری در راستای کاهش تنش‌ها اتخاذ کرده و از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای بررسی تنش‌ها استفاده کند.

باربارا لی در این باره می‌گوید: سیاست ترامپ در قبال ایران مسئول این بحران است. اگر به رویداد‌های کنونی نگاهی بیندازیم می‌بینیم که تصمیم تحریک‌آمیز ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای ما را به بازگشت به میز مذاکرات نزدیکتر نکرده است. این قطعنامه پیام آشکاری است از سوی کنگره به دولت آمریکا؛ ما باید به برجام و دیپلماسی بازگردیم.

شاکوفسکی نیز در این باره می‌گوید: برنامه جامع اقدام مشترک که به توافق هسته‌ای ایران معروف است در راستای اهداف تعیین شده کار می‌کند. این تنها عقیده من نیست بله دیدگاه جامعه اطلاعاتی آمریکا است.

باربارا لی نیز گفته زمانی که دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد او یک توافق بین‌المللی کلیدی را نقض کرد و ما و متحدانمان را منزوی کرد. امروز من به همراه دیوید پرایس و یا شاکوفسکی قطعنامه‌ای را ارائه دادم تا از رئیس جمهور بخواهم به توافق هسته‌ای بازگردد و تنش‌ها با ایران را بکاهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بلبل
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
۰
۰
پایبندی امریكا به برجام ارزشی نداره باید تحریمها برداشته وضررها جبران بشه دولتمردان مراقب باشید
رحیم علیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
۰
۰
باید محكم در مقابل دشمن ایستادگی كرد . مسئولین اگاه باشید

نیازمندی ها