دونالد ترامپ در اعتراض به زنان دموکرات کنگره در توئیتر نوشت: چرا آنان به جاهای درب و داغان و پر از جُرمی که از آن آمده‌اند، برنمی‌گردند و به درست کردن آنجا کمک نمی‌کنند؟
کد خبر: ۱۲۱۷۵۰۵
توهین ترامپ به زنان رنگین‌ پوست دموکرات کنگره

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اظهار کرد: خیلی جالب است که زنان دموکرات «پیشروی» کنگره (رشیده طلیب، ایلهان عمر و الکساندریا کورتز) که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان یک فاجعه کامل هستند و بدتر آنکه اکثر آن‌ها فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین دولت‌های جهانند (اگر اصلاً دولتی فعال داشته باشند) حالا با صدای بلند و لحنی تهاجمی به مردم آمریکا که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ملت روی زمین هستند، می‌گویند، دولت ما چگونه باید اداره شود.

ترامپ در ادامه نوشت: چرا به جاهای درب و داغان و پر از جرمی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به درست کردند آن‌ها کمک نمی‌کنند؟ بعد برگردند و به ما نشان دهند چطور این کار را کرده‌اند. این جاها (کشورها) بدجوری به کمک شما نیاز دارند اما نمی‌توانید به اندازه کافی سریع از کشور خارج شوید. مطمئنم نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خیلی خوشحال می‌شود که سریعاً هماهنگی‌های سفر آزاد را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، عبارت «به کشورتان برگردید» معمولاً از سوی نژادپرستان، بیگانه‌هراسان و اسلام‌هراسان استفاده می‌شود. اخیراً نیز در حمله‌ای که در نیویورک علیه یک زن اسپانیایی زبان صورت گرفت، به او گفته شد «شما اینجا موقعیت‌های شغلی آمریکایی‌ها را اشغال می‌کنید».

در همین حال، وبسایت خبری هافینگتون پست به نقل از مت ولکینگ، یکی از مقامات کمپین دونالد ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ نوشته است، رسانه‌ها با انتشار این گزارش که ترامپ به زنان رنگین پوست کنگره دستور داده به کشورهای خود «بازگردند»، مردم آمریکا را منحرف کرده‌اند.

این مقام کمپین ترامپ تاکید کرده که ترامپ چنین جمله‌اتی را اظهار کرده اما نگفته برای همیشه در این کشورها بمانند و اشاره کرده که می‌توانند بعد از کمک به «درست کردن» وضعیت کشورهایی که اصالتاً به آنجا تعلق دارند، به آمریکا بازگردند.

ولکینگ اظهار کرد: هر کس که می‌گوید رئیس جمهوری به اعضای کنگره گفته به جایی که از آن آمده‌اند بازگردند، دروغ می‌گوید. او به آنان گفته سپس به آمریکا برگردند و نشان دهند چگونه به آن کشورها کمک کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها