برای خروج آبرومندانه از یمن؛

امارات دست به دامن ایران شد

امارات متحده عربی، یافتن یک راهبرد برای خروج از مخمصه یمن را با کمک ایران به عنوان راهبرد صلح آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۱۵
امارات دست به دامن ایران شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه الاخبار چاپ لبنان فاش کرد امارات پس از شکست در یمن از جمهوری اسلامی ایران خواسته است زمینه خروج آبرومندانه امارات را از یمن فراهم کند.

الاخبار لبنان با اعلام این خبر افزود: یک هیئت بلند پایه اماراتی چند هفته پیش به تهران سفر کرده و به مسئولان ایرانی پیشنهادی ارائه کرده است تا امارات نیز در مقابل این پیشنهاد، از مخصمه یمن خارج شود.

الاخبار نوشت پاسخ ایران آن بوده است که چیزی وجود ندارد که تهران بر سر آن مذاکره کند.

الاخبار فاش کرد اماراتی‌ها از روسیه خواسته اند میانجیگری و ایران را متقاعد کند، اما پاسخ ایران همان پاسخ قبلی بوده است.

الاخبار نوشت ابوظبی به حمله آمریکا به ایران امیدوار بود، اما متقاعد شده است دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چنین کاری نخواهد کرد در نتیجه امارات، یافتن یک راهبرد برای خروج از مخمصه یمن را با عنوان راهبرد صلح آغاز کرده است.

هیئت اماراتی متشکل از مسئولان امنیتی چند هفته پیش با برخی مقامات سابق ایرانی دیدار کرده اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر افزود: رسانه‌ها اعلام کردند هیئت اماراتی پیشنهاد‌هایی شامل آمادگی این کشور برای گشودن مرحله‌ای جدید در روابط با ایران و همکاری مشترک برای تامین امنیت گذرگاه‌های دریایی برای تضمین ادامه صادرات نفت از طریق آب‌های خلیج (فارس) ارائه کرد. هیئت اماراتی همچنین علائمی دال بر (آمادگی این کشور) برای عقب نشینی از یمن نشان داد.

هیئت اماراتی همچنین به طرف ایرانی اعلام کرد دولت ابوظبی هیچ رابطه‌ای با اتهامات مطرح شده علیه ایران در خصوص دست داشتن در انفجار نفتکش‌ها در بندر الفجیره ندارد و تاکید کرد تحقیقات هنوز به نتایجی که دال بر متهم شدن ایران به دست داشتن در این حادثه باشد دست پیدا نکرده است.

هیئت اماراتی ضمن تایید وجود اختلافات بین دو کشور تاکید کرد ابوظبی خواستار تنش بین دو کشور نیست.

رسانه‌های نزدیک به ایران همچنین افزودند مسئولان سابق ایرانی به هیئت اماراتی گفتند هیچ پرونده‌ای که بتوان مستقیما درباره آن مذاکره کرد وجود ندارد و تهران پیش از این بار‌ها بر گفتگو با کشور‌های همسایه برای جلوگیری از تنش در منطقه تاکید کرده است.

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن، عقب نشینی امارات را از برخی مناطق در یمن تأیید کرد

محمد البخیتی تأکید کرد هرگونه تغییر موضع سیاسی یا نظامی امارات یا سعودی خواه الان یا در آینده ناشی از ایستادگی ملت یمن و دستیابی به موازنه نظامی در برابر ارتش‌های ائتلاف تجاوز به یمن است.

وی گفت: شماری از یگان‌های نظامی امارات عملا از برخی مناطق یمن عقب نشینی کرده اند.

البخیتی افزود: میزان این عقب نشینی مشخص نیست ما از نظر اطلاعاتی و نیز از طریق خبر‌های درز یافته یا از طریق برخی سخنان، عقب نشینی‌هایی را رصد کرده ایم. امارات در گام‌هایی که بر می‌دارد خواه در خصوص عقب نشینی کلی یا بازآرایی نیرو‌ها هیچ گونه هماهنگی با ما ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها