اگر از متخصصان فنی و کاربلد بازارِ خودرو در ایران بخواهید که یک خودروی بادوام و باکیفیت به شما معرفی کنند، بدون شک آنها خودروهای ژاپنی را توصیه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۷۶
تویوتا هایلوکس؛ خودروی که همه خریدش را توصیه می‌کنند

در میان برندهای ژاپنی حاضر در ایران نیز نام برند تویوتا می‌درخشد. خودرویی با مهندسی دقیق و سازگار با شرایط اقلیمی و جاده‌های ایران.

حالا اگر از عاشقان سفر و گشت و گذار در کوه و دشت و بیابان باشید؛ تنها یک گزینه باقی می‌ماند و آن خودروی هایلوکس است.

خودرویی که شما را در مسیر نمی‌گذارد؛ هر چند مسیرتان صعب العبور و ناهموار باشد! جان سخت و کم خرج، دو ویژگی بارز این خودرو در مقایسه با خودروی رقیب است. به دلیل همین جان سختی، ‌سال‌هاست که این خودرو در جنوب ایران محبوبیت خود را حفظ کرده‌ و در واقع درس خود را پس داده است. می‌توانید به راحتی میان آگهی‌های دیوار هایلوکس مورد نظرتان را از میان تعداد زیادی آگهی متنوع پیدا کنید. با هم ظاهر و باطن این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

بررسی فنی

نسل‌های جدید این خودرو در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک وارد ایران شدند. قدرت موتور در حالت حداکثری به به ۱۶۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و گشتاور نیز ۲۴۵ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است (این مشخصه‌ها مخصوص مدل دنده‌ای است.) یکی از معایب این خودرو مصرف سوخت بالای آن است. در واقع این هیولای طبیعت‌پیمای ژاپنی در به صرفه‌ترین حالت برای هر صد کیلومتر بیش از ۱۱ لیتر می‌سوزاند. موتور بنزینی ۴ سیلندری ۱۶ سوپاپه با حجم ۲۶۹۴ سی‌سی است (بسته به مدل ممکن است حجم موتور متفاوت باشد). فرمان هیدرولیک و ترمزها ABS ضد قفل (ترمز جلو دیسکی،‌ ترمز عقب کاسه‌ای) هستند. برای شتاب‌گیری در حرکت با هایلوکس، به ۱۲ ثانیه زمان نیاز خواهید داشت.

بررسی کابین و آپشن‌ها

این خودرو، برای سفر لوکس با رفاه زیاد طراحی نشده است. هر چند هایلوکس خودروی قوی و قابل اعتمادی است،‌ اما نباید از آن توقع امکانات رفاهی سطح بالا داشته باشید. در مقایسه با پولی که می‌دهید، آپشن‌های زیادی نسیبتان نمی‌شود؛ در عوض سفری با خیال آسوده به دل طبیعت خواهید داشت. کی‌لس، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ زانویی راننده، شیشه برقی، آینه برقی، تهویه هوا، محفظه خنک کننده،‌ کنسول عقب، سیستم مولتی مدیا، نویگیشن، کروز کنترل و ... از جمله امکانات محدود داخل کابین هستند.

برخی از این امکانات تنها در مدل‌های فول آپشن و جدیدتر مانند تویوتا هایلوکس 2018 وجود دارند و بدیهی است که در مدل‌های معمولی و یا قدیمی وجود نداشته باشند. معمولا هایلوکس در ۳ مدل طراحی می‌شود.

مدل اول مخصوص کار است و دو مدل دیگر کمی متمایز و بهتر هستند. قیمت مدل اول که مدل پایه محسوب می‌شود از همه ارزان‌تر است و بیشتر هایلوکس‌های موجود در ایران نیز از همین مدل هستند.

مزایا و معایب کلی

این خودروی وانتِ دو کابینه برای ۴ نفر طراحی شده است. در بین خودروهای دو کابینی که در ایران هستند، هایلوکس یکی از خوش چهره‌ترین‌هاست. شاسی این خودرو بلند است و ارتفاع مناسبی از سطح زمین دارد. سیستم تعلیق بسیار قدرتمند است و به این ترتیب ضربات کمتری به بدنه و مسافران وارد می‌شود؛ ‌اما نباید انتظار نرم بودن از چنین خودرویی داشت. جنس بدنه در نسل‌های قدیمی مقامت بیشتری داشت. متاسفانه هایلوکس‌های تنها محصول شرکت تویوتا است که در تست‌های تصادف موسسه‌ی یورو انکپ نتیجه‌ی رضایت بخشی به دست نمی‌آورد، این خودرو معمولا امتیازی بین ۳ و ۴ از ۵ نمره را کسب می‌کند.

تجربه نشان می‌دهد که تویوتا هایلوکس 2003 با وجود دسته دوم و کارکرده بودن، بدنه‌ی محکم‌تری نسبت به مدل‌های جدید دارد؛ اما باید توجه کرد که این خودرو در طول سال‌ها از نظر سایر امکانات ایمنی مانند ایربگ و قدرت ترمز ارتقا پیدا کرده است و مسلما مدل‌های جدیدتر ایربگ و ترمز قوی‌تری دارند.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها