رئیس سازمان انرژی اتمی ایران حل و فصل بحران کنونی را مستلزم برداشته شدن تحریم ها علیه ایران دانست.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۰۶
برداشته شدن تحریم ها مهمترین گام حل بحران کنونی است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برداشته شدن تحریمها را راه حل و فصل بحران حاضر دانست.

صالحی در گفتگو با روزنامه فیگارو اظهار داشت: مساله کنونی این است که آیا راهی برای گذر از بحران حاضر وجود دارد یا خیر.

وی دو اصل را به عنوان موارد اصلی مورد نظر ایران مطرح کرد: رد مذاکرات مستقیم تحت فشار با آمریکا و کنار گذاشتن این ادعا که ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای است.

وی ادامه داد: آنچه برای دستیابی به یک راه حل باید در نظر داشت برداشته شدن همه تحریم ها علیه ایران تا ایران نیز دو گام صورت گرفته را به عقب بازگرداند.

وی در خاتمه گفت: ادامه شرایط فاجعه آمیز کنونی پیامدهای بسیار جدی به دنبال خواهد داشت که به اتخاذ رویکرد منفی خواهد انجامید.

گفتنی است؛ به تازگی در آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: در مهلت پایان ۶۰ روز کاهش تعهدات برجامی خود قرار داریم و از آنجا که خواسته‌های ایران در خصوص برجام مبنی بر بازگشت میزان فروش نفت به پیش از خروج آمریکا از برجام اجرایی نشده است، لذا امروز گام دوم برداشته می‌شود.

وی افزود: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد خودمان در سطح غنی‌ سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه نیز در این خصوص اظهار داشت: امروز نامه ای توسط آقای ظریف به خانم موگرینی نوشته شده که ارسال خواهد شد. در این نامه به صراحت بندهایی از برجام که بعد از این متعهد نیستیم و مربوط به غنی‌ سازی است، اعلام خواهیم کرد و مجدداً مهلت ۶۰ روزه خواهیم داد و بعد از آن، روند کاهش تعهدات ادامه می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها