رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۸ را رد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۱۶
مصوبه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان رد شد

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم از رد مصوبه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان در سال 98 از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس خبر داد و گفت: آقای لاریجانی در نامه‌ای به آقای روحانی این مصوبه را مغایر به مصوبه مجلس دانسته است.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس که در قالب قانون بودجه سال 98 تصویب شده، حقوق کارمندان دولت می‌بایست در سالجاری، 400 هزار تومان به اضافه 10 درصد افزایش پیدا کند، اما دولت این مصوبه را اجرا نکرده و در بعضی موارد نیز ناقص اجرا کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: طبق نظر رئیس مجلس، بند 158 قانون بودجه 98 که بدون طرح در مجلس و به صورت غیر قانونی به مصوبه مجلس افزوده شده، موضوعیت ندارد و غیرقانونی است.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: آقای لاریجانی به دولت تکلیف کرده که مصوبه دیگری درباره افزایش حقوق کارمندان که در آن عدالت رعایت شده و حقوق بازنشستگان نیز مدنظر قرار گرفته شده باشد، به مجلس ارائه شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق نظر رئیس مجلس، دولت می‌بایست مصوبه‌ای به پارلمان ارائه کند که در آن علاوه بر افزایش 400 هزار تومانی حقوق، افزایش 10 درصدی نیز مدنظر قرار گرفته شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها