رئیس کمیته پایش مصرف برق سازمان‌ها از اعزام و آغاز به‌کار اکیپ‌های ارزیابی و پایش مصرف انرژی ادارات پایتخت از ساعت ۱۳ امروز، ۱۸ تیرماه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۴۸
مصرف برق سازمان‌ها و ادارات در تهران پایش می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نیرو، تورج سروش گفت: کمیته پایش، نظارت و مدیریت مصرف برق سازمان‌ها و ادارات با هدف ارزیابی، ممیزی و مدیریت مصرف برق ادارات در ساعت اوج مصرف برق و پیگیری محورهای ابلاغی از سوی استانداری تهران مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق ادارات از امروز فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مبنی بر لزوم مدیریت مصرف انرژی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌های غیر دولتی، در راستای ضرورت صرفه‌جویی و کاهش مصرف انرژی، مدیریت مصرف برق و قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳، پایش خواهند شد.

رئیس کمیته پایش، نظارت و مدیریت مصرف برق سازمان‌ها و ادارات ادامه داد: با اجرای این طرح بر اساس اهداف طرح‌ریزی شده در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از روزهای گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و طی روزهای پیش رو تیم‌های نظارتی، فنی و ارشادی در سطح پایتخت، نظارت خود را با اعزام ۲۵۰ همکار فنی نسبت به اجرای بخشنامه مذکور و حصول اطمینان از قطع سیستم‌های سرمایشی در ساعت اعلام شده، آغاز خواهند کرد.

سروش اظهار کرد: با توجه به تاکید استاندار تهران بر هماهنگی موثر، نظارت دقیق و مستمر شرکت‌های توزیع بر اجرای برنامه‌های تعیین شده، تشکیل کارگروه‌ها، هماهنگی لازم با مسئولان استان در راستای حمایت‌های همه جانبه در جهت اجرای کامل مصوبه، بدیهی است که اقدامات لازم در راستای رعایت دقیق این دستورالعمل، اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه‌های مورد نظر و قطع برق برخی سازمان‌ها و اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند در دستور کار تیم‌های ارزیاب قرار گرفته است و نتایج به‌دست آمده نیز به مراجع ذی‌صلاح ارسال و بر اساس مجوزهای اخذ شده محدودیت در مصرف برق این سازمان‌ها اعمال خواهد شد.

تنظیم حداقل ۲۵ درجه سانتی‌گراد دمای محیط کار ادارات در مدت زمان کار اداری، اطمینان از به مدار آمدن دیزل ژنراتورهای تمامی ادارات، صنایع، کشاورزی و … از ساعت ۱۲ تا ۱۶، و اصلاح سیستم‌های روشنایی محیط کار از جمله موارد ارزیابی کمیته مذکور عنوان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها