یک کودک ۱۱ ساله با نوشتن یک تهدید غیرواقعی سبب شد پرواز یک هواپیما به تعویق افتاده و همه ۱۸۰ مسافر آن به مکان امنی منتقل شوند.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۹۰
شوخی تروریستی یک کودک برای مسافران هواپیما دردسرساز شد!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یک کودک که هویتش فاش نشده، روی یک برگه کاغذ پیامی با این مضمون که «یک بمب با سیستم انفجاری گلیسیرین در هواپیما وجود دارد» نوشت و آن را با امضاء «تروریست» به پایان برد. یافته شدن این نامه موجی از ترس و نگرانی را میان مسافران به وجود آورد و خلبان دستور تخلیه فوری ۱۸۰ مسافر هواپیمای خطوط هوایی ویولینگ اسپانیا را داد.

دوربین‌های مداربسته فرودگاه تصاویر مسافران هراسان این پرواز را نشان داد که از هواپیما خارج شده و روی باند می‌دوند تا به مکان امنی دور از هواپیما پناه ببرند. همزمان نیرو‌های پلیس و نیروی امداد و آتش‌نشانی نیز به سمت هواپیما روان شدند.

یکی از مسافران گفت که دقایقی قبل از پرواز، این پیام دستنویس را روی صندلی پیدا کرد و آن را به مهماندار نشان داد. مهماندار هم با رساندن پیام به خلبان او را در جریان این موضوع قرار داد. خلبان هواپیمای خطوط هوایی ویولینگ اسپانیا نیز بلافاصله بر اساس دستورالعمل‌های امنیتی مربوط به اینگونه موارد، دستور تخلیه فوری هواپیما را صادر کرد.

ساعاتی بعد نیرو‌های امنیتی متوجه شدند که این پیام توسط یک مسافر ۱۱ ساله نوشته شده و یک شوخی کودکانه بیشتر نبود. آن‌ها با این کودک و والدینش دیدار کردند. هنوز معلوم نیست که آیا این کودک مجازات می‌شود یا خیر، ولی قطعا اگر یک فرد بزرگسال بود، باید سال‌ها پشت میله‌های زندان می‌ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها