سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان هشدار داد: شهروندان فریب کلاهبردانی که خود را خیّر یا مامور نهاد‌های امدادی و حمایتی معرفی می‌کنند نخورند.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۸۱
هشدار پلیس به شهروندان در خصوص خیران و ماموران قلابی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما ؛ سرهنگ مجید رسول زاده فرساد با اشاره به وقوع چندین فقره سرقت زیورآلات زنان سالخورده گفت: افرادی با چهره‌هایی موجه و خودرو‌هایی مشابه خودرو‌های دولتی پس از شناسایی بانوان سالخورده به درب منازل آنان مراجعه می‌کنند و با اغفال بانوان کهنسال، تحت پوشش امور خیرخواهانه به روش‌های مختلف زیورآلات آن‌ها را سرقت می‌کنند.

وی افزود: این افراد با تحویل مقادیری پوشاک به زنان سالخورده وانمود می‌کنند که قصد کمک به افراد بی بضاعت را دارند و از این بانوان می‌خواهند تا پوشاک را به دست نیازمندان برسانند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: متهمان پس از جلب اعتماد بانوان سالخورده به بهانه‌های مختلف از آن‌ها درخواست می‌کنند که زیورآلات شان را برای لحظه‌ایی مشاهده در اختیار داشته باشند.

سرهنگ رسول زاده افزود: سارقان پس از در اختیار گرفتن زیورآلات به سرعت و بدون ایجاد حسّاسیت آن را سرقت کرده و با استفاده از شگرد‌های خاص به گونه‌ای وانمود می‌کنند که زیورآلات را درون ساک محتوی پوشاک قرار داده‌اند و سپس آن را به مالباخته تحویل می‌دهند و محل را ترک می‌کنند.

وی با هشدار به شهروندان در خصوص خودداری از باز کردن درب منزل بر روی افراد ناشناس به ویژه افرادی که تحت عناوین جعلی ماموران سازمان‌های امدادی یا ماموران برق، گاز یا آب به آن‌ها مراجعه می‌کنند تاکید کرد: سالخوردگان و کودکان بیش از دیگر شهروندان در معرض این گونه تهدیدات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها