مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش کیفیت هوا در تهران و چهار استان دیگر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد و کاهش کیفیت هوا در تهران و چهار استان دیگر طی سه روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۸۱
کاهش کیفیت هوا در تهران و چهار استان دیگر

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده آسمان اغلب مناطق کشور صاف و آفتابی است، اظهار کرد: همچنین طی این سه روز در جنوب تهران و استان‌های قم، مرکزی و نیمه غربی اصفهان در بعضی ساعات وزش باد همراه با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۶ و ۱۷ تیر) در ساعات بعد ازظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان و اردبیل رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۱۸ تیر) در مناطق مذکور بارش پراکنده و در دامنه‌های البرز در شرق سواحل واقع در استان‌های مازندران و گلستان رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: روز یکشنبه (۱۶ تیر) به طور موقت کاهش نسبی ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در غرب سواحل دریای خزر همراه با بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه همچنین خلیج‌ فارس امروز (۱۴ تیر) مواج است، گفت: در پنج روز آینده تداوم وزش باد شدید و گاهی همراه با گرد و خاک را در شرق کشور به ویژه منطقه زابل خواهیم داشت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ تیر) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۶ تیر) صاف تا کمی ابری همراه با باد و گرد و خاک و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها