سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح حمایت از مرمت و بازسازی بافت‌های تاریخی و فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران این بنا‌ها در جلسه امروز این شورا خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۰۱
تایید طرح حمایت از بازسازی بافت‌های تاریخی

به گزارش جام جم آنلاین، عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: این طرح پیشتر در شورای نگهبان بررسی و چند ایراد به آن وارد و به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد که پس از اصلاح در دستور کار امروز این شورا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های امروز، طرح حمایت از مرمت و بازسازی بافت‌ های تاریخی و فرهنگی، مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

بر اساس ماده ۲ این طرح که درجلسه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ مجلس به تصویب رسید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف است با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون، برای تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوده بافت‌های تاریخی- فرهنگی همه شهر‌ها و روستا‌های تاریخی اقدام کند.

همچنین این سازمان باید با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون برای تهیه چارچوب طرح‌های ویژه حفاظت و احیای این بافت‌ها با رویکرد صیانت از ارزش تاریخی – فرهنگی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محدوده‌ها اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها