فردی که با طرح دوستی و ازدواج و با بهانه اخذ ویزا و اقامت خارج از کشور، قربانیان خود را در واتساپ هدف کلاهبرداری‌ های سریالی اش قرار داده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۶۶
کلاهبرداری سریالی به بهانه اخذ ویزا

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر بیان داشت: چندی پیش خانمی جوان مراجعه و بیان کرد که فردی ناشناس از طریق نرم افزار واتس آپ با وی ارتباط برقرار نموده و پس از دوستی بیان نموده ساکن خارج از ایران است و توانایی اخذ ویزا و اقامت را برای دیگران دارد.

متهم پس از وعده و وعید‌های بسیار و طرح مسئله ازدواج به جهت اقامت و ویزا، مبالغی بصورت دلار و ریال از شاکی دریافت می‌کند و در ادامه حتی تماس‌های او را نیز جواب نمی‌دهد.

تحقیقات شروع شد و به زودی مشخص شد متهم توانسته است از قربانیان زیادی در سراسر کشور به همین شیوه و شگرد کلاهبرداری و از اعتماد آن‌ها سوء استفاده کند.

افسران و ماموران پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی و با توجه به مستندات و ادله موجود از مکالمات بین شاکی و متهم، موفق شدند طی یک عملیات اطلاعاتی، متهم را دستگیر و به پلیس فتا تهران بزرگ دلالت دهند.
متهم در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود، اما پس از مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات موجود در پرونده، به جرم ارتکابی خود اعتراف و انگیزه خود را کسب مال با سوء استفاده از اعتماد قربانیان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان به شهروندان هشدار داد که فضای مجازی را به عنوان یک فضای ایمن و قابل اعتماد برای روابط و دوستی‌های خود انتخاب نکنند و هیچگاه فریب افراد، تبلغیات دروغین که راجع به اخذ ویزا و اقامت خارج از کشور هست را نخورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها