رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با وجود همه مشکلات، مصمم هستیم با عبور از مشکلات، طرح‌های توسعه‌ای کشور را در همه استان‌ها به پیش ببریم.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۱۴
رئیس دفتر روحانی: از شرایط سخت عبور خواهیم کرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان خراسان شمالی روز دوشنبه به ریاست محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و به منظور بررسی طرح‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش این استان برگزار و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش عمومی، دولتی و بخش خصوصی در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی استان خراسان شمالی تاکید شد.

واعظی در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان خراسان شمالی، تاکید کرد: ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن بسیار عظیم است که از این ظرفیت‌ها می‌توان در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بهره گرفت.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای استان باید به سرعت عملیاتی و اجرایی شود، اظهار داشت: اطمینان دارم با تلاش‌ها و زحماتی که مدیران استان انجام داده‌اند و با فراهم‌شدن مقدمات کار در استان مستعدی همچون خراسان شمالی، طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در این استان قابلیت اجرا دارد که با مشارکت سرمایه‌گذاران و همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی، محقق خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه و فشارهای اقتصادی، تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، مصمم هستیم با عبور از مشکلات، طرح‌های توسعه‌ای کشور را در همه استان‌ها به پیش ببریم و در راستای این راهبرد، بهار امسال 27 هزار میلیارد تومان بودجه برای ادامه روند طرح‌های توسعه‌ای استان‌ها اختصاص یافته است.

واعظی گفت: بی‌تردید با وحدت و انسجام داخلی و امید به آینده روشن از شرایط سخت عبور خواهیم کرد و می‌توانیم با وجود فشارهای سیاسی، تبلیغاتی و روانی دشمنان، دست به دست هم داده و به مسیر توسعه و پیشرفت کشور ادامه دهیم.

وی موضوع اشتغال و رفع بیکاری را از مسائل مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: منابع بانکی باید به پروژه‌های واقعی اشتغال‌زا در استان اختصاص یابد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به بخش گردشگری استان افزود: با توجه به ویژگی‌های استان خراسان شمالی از جمله تنوع آب و هوایی، میراث طبیعی و فرهنگی استان و قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین بارگاه مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، برنامه‌ریزی دقیق مدیران استان برای توسعه گردشگری خراسان شمالی ضروری است.

واعظی با قدردانی از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در توسعه استان و همچنین بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی برای تامین اعتبارات و ارائه تسهیلات به طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای استان، بر ضرورت ایجاد فضای امن در کل کشور برای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار باید برای همکاری و سرمایه‌گذاری خود احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

وی تاکید کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد و انسجام کمک کنیم که تولید در کشور افزایش یافته و روند توسعه و پیشرفت ادامه داشته باشد.

در این جلسه که مدیران عامل بانک‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی و جمعی از مسئولان ارشد استان خراسان شمالی حضور داشتند، استاندار این استان گزارشی از روند توسعه استان و ظرفیت‌های گسترده بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری، عمران شهری و خدمات، صنعت و معدن، انرژی‌های تجدیدپذیر و بخش‌های زیربنایی برای سرمایه‌گذاری ارائه داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها