مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه علت انفجار مخزن و آتش‌سوزی در کارخانه مشتقات نفتی کرمانشاه در حال بررسی است، گفت: پس از اطفا حریق، اقدامات خنک‌کننده برای سایر مخازن در حال انجام است.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۸۶
آخرین وضعیت انفجار یکی از مخازن کارخانه مشتقات نفتی کرمانشاه

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، جلیل بالایی با بیان اینکه کارخانه مشتقات نفتی میعانات نفتی را به نفتا تبدیل می‌کند، اظهار داشت: این کارخانه مشتقات نفتی در شهرک صنعتی درود فرامان قرار دارد که به علت نوسانات برق یا قطع سیم ارت و تجمع گاز بر روی مخازن ساعت چهار صبح امروز دچار آتش‌سوزی در یکی از مخازن شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اطراف مخزن آتش‎گرفته 6 مخزن دیگر با ظرفیت 15 میلیون لیتر مشتقات نفتی وجود داشت بیان کرد: با اقدامات اولیه از سرایت آتش به دیگر مخازن جلوگیری شد و آتش‌سوزی میعانات گازی که استعداد وسیعی در منطقه دارد در همان ساعات اولیه با تمام امکانات استانی کنترل شد.

وی با بیان اینکه ساعت 8 و 25دقیقه صبح پایان اطفا حریق اعلام شد افزود: تمام ظرفیت‌های امدادی برای مهار آتش‌سوزی در بخش‌های مختلف از جمله پتروشیمی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی، شرکت خطوط و لوله، آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس و نیروهای ارتش و سپاه بکار گرفته شد تا با اطفا حریق مخزن، مانع از توسعه و انتقال آتش به سایر مخازن شویم.

بالایی با اشاره به اینکه اقدامات خنک کننده در سایر مخازن همچنان در جریان است، عنوان کرد: با نخستین انفجار پیش آمده یکی از کارگران کارخانه فوت و یک نفر به دلیل سوختگی شدید از طریق فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خینی(ره) کرمانشاه منتقل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارشناسان اولیه نوسانات برق یا قطع ارت را علت آتش سوزی بیان کرده‌اند افزود: تیم کارشناسی در محل حضور دارد و به صورت دقیق دلایل ایجاد آتش‌سوزی را پیگیری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها