رسانه‌های فلسطینی از شهادت 84 نفر به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال 2019 میلادی خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۷۷
شهادت 84 فلسطینی در نیمه اول 2019

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفاء»، ۵۹ شهید از استان‌های مختلف نوار غزه و ۲۵ شهید از کرانه باختری بوده‌اند و در بین شهدا هشت زن و ۱۹ کودک وجود دارند.

در ادامه این گزارش آمده، کوچکترین شهدا «عبدالله ابو عرار» (شهادت در در حی الزیتون واقع در شرق غزه) و «ایمن محمود المدهون» (شهادت در تاریخ در بیت‌لاهیا واقع در شمال غزه) هستند که در شکم مادر به شهادت رسیدند؛ بزرگترین شهدا از نظر سنی نیز شهید «عبد الرحیم مصطفی المدهون» ۶۱ ساله از بیت‌لاهیاست.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی اجساد ۱۲ شهید را تحویل خانواده‌هایشان نداده است.

بیشترین شهدای سال جاری مربوط به جنگ دو روزه علیه نوار غزه است که در آن ۲۷ فسلطینی به شهادت رسیدند.

صبح روز شنبه هفته جاری (۱۴ اردیبهشت/۴ مه) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ مه) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد.

سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ مه) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها