نایب رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با عرضه بیشتر میوه به بازار هفته آینده قیمت انواع میوه کاهش بیشتری خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۳۰
کاهش قیمت‌ میوه در هفته آینده / سیب زمینی 9500 تومان شد

به گزارش جام جم آنلاین، علی حاج‌فتحعلی نایب رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با فارس با بیان اینکه هفته آینده قیمت میوه در بازار کاهش بیشتری خواهد داشت، گفت: با توجه به گرمای هوا و رسیدن فصل برداشت در تعدادی از استان‌ها، عرضه بیشتر شده و قیمت میوه در بازار کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه قیمت میوه طی هفته گذشته کاهشی بوده است، گفت: تنها قیمت سیب‌زمینی نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته که با رسیدن فصل برداشت قیمت افت خواهد داشت.

به گزارش فارس، قیمت انواع سیب زمینی در بازار از 7 هزار و 500 تومان تا 9 هزار و 500 تومان متغیر است. درکشور سالانه حدود 5 میلیون تن سیب زمینی تولید می‌شود که بیش از نیاز کشور است و بخشی از آن صادر می‌شود. عدم توزیع مناسب، تنظیم نکردن زمان و میزان صادرات و نیز نرسیدن فصل برداشت از عوامل عمده افزایش قیمت در این فصل هستند.

نایب رئیس اتحادیه بارفروشان در پاسخ به این سئوال که شاید این قیمت‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار که محل ورودی میوه‌ها از استان‌ها و عرضه مستقیم کشاورزان است کاهش داشته باشد اما قیمت در سطح بازار چندان افتی نداشته است، گفت: باید بازرسی‌ اتحادیه فروشندگان میوه و همچنین تعزیرات به قیمت سطح شهر نظارت کنند.

حاج‌فتحعلی افزود: همه حجره‌داران و غرفه‌داران میدان مرکزی میوه و تره‌بار موظف به ارائه فاکتور هستند و مغازه‌داران سطح شهر حق ندارند بیش از 35 درصد به قیمت مندرج در فاکتور اضافه کنند.

به گفته وی، فروشندگانی که فاکتور نمی‌دهند و خریدارانی که فاکتور نمی‌گیرند هر دو متخلف محسوب می‌شوند و تعزیرات حاضر در میادین میوه و تره‌بار مرکزی و همچنین تعزیرات سطح شهر باید با آنها برخورد جدی بکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها