«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به عنوان نخستین رییس جمهور این کشور با عبور از مرز مشترک دو کره در روستای پانمونجوم، وارد خاک کره شمالی شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۲۶
ترامپ وارد کره شمالی شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا ابتدا در مرز مشترک دو کره با یکدیگر دیدار کردند و بعد از دست دادن و احوالپرسی، کیم از ترامپ دعوت کرد وارد خاک کره شمالی شود ترامپ نیز درخواست وی را پذیرفت و چند قدم وارد خاک کره شمالی شد.

رهبر کره شمالی در این دیدار که به صورت سرپایی انجام شد به ترامپ گفت که «شما نخستین رییس جمهوری هستید که وارد خاک کره شمالی شدید».

کیم گفت که تصمیم ترامپ برای ورود به خاک کره شمالی نشان می دهد که وی می خواهد گذشته را فراموش کند و دریچه تازه ای به آینده باز کند.

دونالد ترامپ هم خطاب به رهبر کره شمالی گفت که «ما از روز اول یکدیگر را دوست داشتیم».

وی با بیان اینکه افتحار می کند وارد خاک کره شمالی شده است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را برای دیدار، به کاخ سفید دعوت کرد.

بعد از دقایقی که کیم و ترامپ با یکدیگر صحبت کردند «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی نیز به آنها پیوست رهبران سه کشور بعد از چند دقیقه وارد خاک کره جنوبی شدند و به داخل ساختمان مستقر در پانمونجوم برگشتند تا نشستی با یکدیگر برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها