معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به این موضوع که در پشت پرده تمام توطئه‌های منطقه نام آمریکا به چشم می‌خورد، اعلام کرد، اگر بخواهند نام بزرگترین دروغگو و فریب‌کار را در کتاب «گینس» ثبت کنند حتما آمریکا خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۲۴
نام آمریکا به عنوان بزرگترین دروغگو می‌تواند در گینس ثبت شود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نعیم قاسم گفت: ثبات امنیتی کنونی در لبنان مدیون ثبات سیاسی است و ثبات سیاسی مدیون مثلث «ارتش، ملت و مقاومت» است؛ مثلثی که در سال ۲۰۰۰ دشمن صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون کرد، در سال ۲۰۰۶ در مقابل آن ایستاد و در سال ۲۰۱۷ با تکفیری‌ها مقابله کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اگر بخواهیم بزرگترین دروغگو، بزرگترین جنایتکار و بزرگترین فریب‌کار را در کتاب گینس وارد کنیم، آمریکا خواهد بود؛ آمریکا صداقت ندارد، کاملا از اسرائیل جانبداری می‌کند و این دلیل تمام بحران‌ها در منطقه است.

وی ادامه داد، رد هر بحرانی در منطقه گرفته شود، آمریکا در پشت صحنه آن قرار دارد اما مقاومت بیدار و آماده است و می‌تواند طرح‌های آمریکا را شکست دهد همانگونه که قبلا این کار را انجام داده است.

معاون حزب‌الله به «معامله قرن» نیز پرداخت و تصریح کرد: این طرحی برای کنار زدن مسأله فلسطین است و از جمله شاخص‌های آن انتقال (مالکیت) قدس به اسرائیل و نیز انتقال (مالکیت) جولان به اسرائیل است، از جمله پشت پرده‌های این طرح انتقال اراضی بسیاری در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی است، معامله قرن طرحی برای سلب اراضی فلسطینی و مشروعیت بخشی به رژیم اشغالگر اسرائیلی است، اینها دیکته‌هایی بر فلسطینی‌ها به نفع اسرائیل است؛ معامله قرن کاملا مردود است و در میان ملت مجاهد و مقاوم فلسطین جائی ندارد.

نعیم قاسم درباره نشست بحرین هم گفت، گذشته از ایده‌ها و نتایج، بخش اقتصادی نشست بحرین نیز واقعا ضعیف بود، از ۱۵۰ میلیارد دلار برای فلسطین سخن گفتند اما بخشی از این پول –به گفته خودشان- برای لبنان، اردن و مصر است، برای فلسطین ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار باقی می‌ماند که بیشتر آن به شکل وام است؛ اینها «بهایی ناچیز» است و حتی اگر حجم کمک‌ها به ۵۰۰ میلیارد و ۵۰۰۰ میلیارد و چند تریلیون می‌رسید فلسطین به هیچ وجه فروشی نیست.

وی در خصوص پروژه اسکان دائمی آوارگان فلسطینی نیز گفت: تمام لبنانی‌ها مخالف با اسکان آوارگان هستند و در لبنان جایی برای این موضوع وجود ندارد.

شیخ قاسم تأکید کرد: راه‌حلی جز مقاومت مستمر وجود ندارد و ان‌شاءالله روزها و سال‌های آینده شاهد پیروزی‌های حقیقی به نفع مسأله فلسطین و بازگشت فلسطین خواهد بود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت کشورهای عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.

در این نشست درباره بخش اقتصادی طرح موسوم به معامله قرن برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی صحبت شد و هدف از برگزاری آن بحث درباره سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای اجرای معامله قرن بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها