رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش طوفان در سیستان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به اوج خود می‌رسد که در این ایام احتمال تشکیل طوفان و گرد و خاک در برخی مناطق وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۱۹
وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان شدت می‌گیرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس پیش بینی‌ها از روز سه شنبه مجددا بر شدت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون تنها یک بار در زابل طوفان و گرد و خاک رخ داده است تصریح کرد: گرد و غبار حاصل از این طوفان تا سواحل پاکستان نفوذ و بسیاری از شهرها و مناطق نوار شرقی ایران، افغانستان و پاکستان را در برگرفت.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی و مدل‌های جوی تا روز سه شنبه شاهد افزایش دمای 5 تا 7 درجه ای در مناطق شمالی و مرکزی استان خواهیم بود که انتظار می‌رود بیشینه دمای هوا در برخی از شهرستان‌های استان به حدود 47 تا 50 درجه سلسیوس برسد.

ملاشاهی با اشاره براینکه روزهای پیش رو گرم‌ترین روزهای شهرهای استان از ابتدای سال خواهد بود افزود: از مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها درخواست می‌شود تمهیدات لازم برای مدیریت منابع انرژی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به محصولات کشاورزی را اتخاذ کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها