رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

ایران به امپراطوری انگلیس بر دریاها پایان داد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به توقیف قانونی نفتکش خطاکار انگلیسی در تنگه هرمز گفت: اقدام متقابل و مقتدرانه ایران، پایانی بر امپراطوری انگلیس بر دریاها بود.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۹۲
ایران به امپراطوری انگلیس بر دریاها پایان داد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در همایش مدیران کل پدافند غیرعامل استانداران کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، با بیان این‌که در سال ۹۸ عرصه جدیدی از تهدیدات را تجربه می‌کنیم، اظهار داشت: شاید بتوان گفت که بعد از دوران دفاع مقدس، هیچ‌گاه کشور چنین شرایطی را تجربه نکرده است.

وی با بیان اینکه ما در پنج لایه با آمریکایی‌ها درگیر هستیم، افزود: در لایه سیاسی آمریکایی‌ها با خروج از برجام و نقش دادن به اروپایی‌ها تلاش داشتند تا کشور را به گوشه رینگ بفرستند، اما با سیاست‌گذاری مدبرانه نظام و آغاز پلکانی کاهش تعهدات امروز دشمن است که دچار انفعال شده است.

جلالی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دشمن ناچار است که متمسک به ریسمان مذاکره شود، گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی اسم رمز فتنه است و برای کشور یک سم است.

وی با بیان اینکه در لایه نظامی هم آمریکایی ها اسیر ابتکار ایران شده‌اند، بیان کرد: آن‌ها تلاش داشته‌اند با ایجاد هراس جنگ علیه ایران و برخی تحرکات نظامی در منطقه مثل اعزام ناوهای هواپیمابر کشور را وادار به مذاکره کنند، اما اقدام غافلگیرانه ایران در انهدام یک پهپاد رادارگریز متجاوز آمریکایی در ارتفاع بسیار بالا آنهم با یک سلاح بومی و داخلی تمام معادلات را برهم زد و همین مساله سبب شد دشمن عقب نشینی کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با یادآوری توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس در تنگه جبل‌الطارق، به توقیف قانونی نفتکش خطاکار انگلیسی در تنگه هرمز از سوی ایران اشاره کرد و گفت: اقدام متقابل ایران که ناشی از اقتدار بود، پایانی بر امپراطوری انگلیس بر دریاها بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها