رحمانی فضلی در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور:

مردم باید تاثیر کاهش قیمت ارز را در کالا‌ها ببینند

وزیر کشور گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ ارز، مردم توقع دارند قیمت کالا‌ها نیز کاهش یابد
کد خبر: ۱۲۱۳۵۷۰
مردم باید تاثیر کاهش قیمت ارز را در کالا‌ها ببینند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سی امین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که دوشنبه شب برگزار شد، گفت: گزارشی از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت کالا‌های اساسی در دو هفته اخیر ارائه شد که برخی کالا‌ها افزایش قیمت محدود دارد، برخی کاهش قیمت یافته و قیمت برخی کالا‌ها هم ثابت بوده است، دلایل افزایش قیمت‌ها توضیح داده شد و قرار است با رسیدگی بموقع، مانع افزایش قیمت‌ها شوند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مصوبه‌های پیشین، اظهار کرد: همکاری و هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها وجود دارد و در این جلسه (دیشب)، ترخیص کالا‌ها در گمرک بررسی شد و نمایندگان این نهاد توضیحات خود را ارائه کردند و قرار شد جلساتی با هماهنگی دستگاه‌های معین گذاشته شود و اطلاعات و آمار دقیقی بدهند تا کالا‌هایی که در معرض آسیب است با اولویت ترخیص شود.

رحمانی فضلی با اشاره به بررسی دوباره موضوع بیت کوین در سی امین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: اطلاعات اساسی این حوزه جمع آوری شده است. قرار بود وزارت امور اقتصادی و دارایی دستورالعملی تهیه کند تا متناسب با آن، مجوز فعالیت داده شود و تا زمانی که آن دستور العمل تهیه نشده، عرضه بیت کوین از نظر ما غیرقانونی است و برخورد لازم خواهد شد و امیدواریم این مسئله ساماندهی شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در ادامه با تقدیر از رسانه‌های هماهنگ با سیاست‌های اعلامی ستاد و تاکید بر تشویق آن‌ها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف بود این کار را انجام دهد که در این جلسه فهرست رسانه‌ها اعلام و مقرر شد کمیته‌ای این فهرست را بر اساس شاخص‌های تعیین شده بررسی کند تا رسانه‌های برتر را اعلام کنیم.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه موضوع کاغذ در دو جلسه پیگیری شده بود، اظهار کرد: نامه‌ای از طریق این ستاد به رئیس جمهوری ارسال شد که با دستور ایشان، معاون اول رئیس جمهوری جلساتی گذاشت و در این جلسه نیز گزارشی از ۳ هزار تن مجوز واردات کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی ارائه شد و از روز سه شنبه بخشی از آن توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در خصوص فروش کاغذ با نرخ ارز نیمایی هیچ محدودیتی نیست، این موضوع کاملا جا افتاده است و کاغذ با نرخ نیمایی به وفور در بازار وجود دارد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی همچنین گفت: کارخانه‌های داخلی تولید کاغذ باید تقویت شود که طبق گزارش وزارت جهاد کشاورزی ۱۰۰ هزار تن چوب در این کارخانه‌ها داریم و امیدواریم این ظرفیت نیز فعال شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که در فصل بازگشایی مدارس، مشکلی در تأمین کاغذ مورد نیاز دانش آموزان وجود نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها