سخنگوی شورای نگهبان در فضای مجازی پستی از نوشته‌های هیلاری کلینتون منتشر کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۱۷
دونالد ترامپ و گاف‌ هایش

به گزارش جام جم آنلاین، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در فضای مجازی پستی را منتشر کرد که به این شرح است:

«این شب‌ها مشغول خواندن کتاب «آنچه اتفاق افتاد» نوشته وزیر خارجه پیشین ایالات متحده آمریکا خانم هیلاری کلینتون هستم. کتابی که امسال در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب از غرفه انتشارات کتابستان تهیه کردم. در این کتاب که نویسنده به ذکر خاطرات خود در دوران مسئولیت وزارت و رقابت‌های انتخاباتی می‌پردازد، یک بخش قابل توجه توصیف او از حالات و افکار رئیس جمهور فعلی آمریکاست و از این جهت که به او نگاهی از درون آمریکا دارد حائز اهمیت است.

بخش زیر توصیف ترامپ از زبان یک آمریکایی دیگر (هیلاری کلینتون) در این کتاب است و مستند به مصاحبه‌های ترامپ. آیا با این توصیف ترامپ شایسته مبادله پیام است؟

«لوار و شبکه ان بی سی این برنامه را راه انداخته بودند تا بالاخره فرصتی پیش بیاید که مسائل سیاست خارجی و امنیت ملی به صورت جدی‌تر مطرح شوند. وقتی ترامپ با این برنامه موافقت کرد من کمی تعجب کردم. او حتی در جواب به سوالات بسیار ساده هم گاف داده بود. مثلا سوالاتی درباره سلاح_اتمی (او گفته بود کشور‌های بیشتری می‌توانند این سلاح را در اختیار داشته باشند، از جمله عربستان_سعودی)، یا سوالاتی درباره ناتو (که آن را منسوخ و کهنه نامیده بود)، یا مسئله شکنجه (که گفته بود من با آن موافقم) و همچنین مساله اسرای جنگی (که گفته بود سربازانی را ترجیح می‌دهد که گیر دشمن نیفتند). او دائماً درباره مخالفتش با جنگ عراق دروغ می‌گفت. حتی پس از آنکه نواری صوتی از او منتشر شد که او از جنگ عراق حمایت کرده، باز او دست از دروغ گویی‌هایش برنداشت. به علاوه او علاقه شدیدی به گفتن مطالب مضحک و مزخرف داشت. مطالبی نظیر اینکه: «باور کنید آنقدر که من درباره داعش می‌دانم ژنرال‌های ارتش نمی‌دانند.» هیچ کس حرف او را باور نکرد. بیش از صد نفر از مقامات ارشد امنیت ملی در دولت‌های جمهوری خواه حرف او را مردود اعلام کرده و علنا او را محکوم کردند. بسیاری از این مقامات نامه‌ای امضا کردند و در نامه هشدار دادند که ترامپ «شخصیت، معیار‌ها و تجربه» لازم برای سمت فرماندهی کل ندارد. آن‌ها همچنین نوشته بودند که او اگر رئیس جمهور شود، «بی‌پرواترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا» خواهد بود و «امنیت ملی و سعادت و رفاه کشور را به خطر خواهد انداخت.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها