اتحادیه اروپا ضمن درخواست خویشتن‌داری حداکثری از همه طرف‌ها در حادثه دریای عمان، گفت که باید اطلاعات بیشتری در زمینه اتهامات آمریکا به ایران جمع‌آوری شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۱۱
باید اطلاعات بیشتری درباره حادثه دریای عمان جمع شود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در واکنش به حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها و اجتناب از تنش‌زایی شد.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست از طرف‌های منطقه‌ای برای نشان دادن حداکثر خویشتن‌داری، اعلام کرد که در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در زمینه اتهاماتی که آمریکا به ایران زده هست.

پیش از این نیز «ماجا کوچیانچیچ» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود: «منطقه [خاورمیانه] نیاز به عناصر بیشتر برای بی‌ثباتی و تنش ندارد و از این رو درخواست او (موگرینی) و ما برای حداکثر خویشتن‌داری و جلوگیری از تحریکات ادامه خواهد یافت».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا شامگاه گذشته بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار دو نفتکش در دریای عمان متهم کردند. این در حالی است که نفتکش‌ها محموله‌های متعلق به ژاپن را حمل می‌کردند.

منابع خبری صبح پنجشنبه (23 خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر داده بودند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها