مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش جزئیات هدایت تحصیلی دانش آموزان را اعلام کرد و گفت: صدور برگه‌های هدایت تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات و از ۱۰ تیرماه انجام می شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۶۴
صدور برگه‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از ۱۰ تیر

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود شکوهی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه تاکید هدایت تحصیلی در سال جاری همانند سال گذشته، انتخابات آزادانه و آگاهانه دانش آموزان برای ورود به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی است اظهار کرد: توزیع دانش آموزان در رشته‌های مختلف بر اساس توان استان و منطقه برای ایجاد ظرفیت رشته‌ای با توجه به توانایی، انگیزه، استعداد، رغبت و شخصیت دانش آموزان انجام می‌شود.

وی افزود: هدایت تحصیلی با سال گذشته تفاوتی ندارد البته امسال دوره‌های توانمندسازی بیشتری را برای مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیاء برگزار کردیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان پایه نهم فرم‌های مربوط را پر کرده‌اند، آزمون توانایی و رغبت داده‌اند، نظر خودشان را برای ورود به رشته‌ها اعلام کرده‌اند، والدین و ملعمان دروس مختلف نیز نظر خودشان را درباره استعداد و توانایی دانش آموزان اعلام کرده‌اند گفت: در نهایت مشاورین نیز بر اساس همه این موارد بررسی شده یک ارزیابی نهایی انجام داده‌اند و اکنون به محض آنکه کارنامه‌ها صادر شوند تجزیه و تحلیل برای صدور نمون برگ‌ها انجام می‌شود و از ۱۰ تیرماه نمون برگ نهایی هدایت تحصیلی را صادر می‌کنیم.

شکوهی درباره سیاست توسعه متوازن شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی نیز گفت: با توجه به اینکه در شیوه‌نامه هم اعلام کرده بودیم که هدایت دانش آموزان باید بر اساس ایجاد حداکثر ظرفیت به مفهوم اینکه فضا و نیروی انسانی داشته باشیم و دانش آموزان استعدادشان در نظر گرفته بشود دنبال بشود.

وی افزود: بنابراین توسعه متوازن به آن مفهوم نداریم که بگوییم می‌خواهیم به عدد مشخصی در رشته‌های مختلف برسیم و به شکل اجباری دانش آموزان را به سمت برخی رشته‌ها سوق بدهیم.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره محدودیت‌های انتخاب رشته نیز گفت: تنها محدودیت ما فضا، امکانات و نیروی انسانی است. اگر ۷۰۰ هزار دانش آموز تقاضای رشته تجربی داشته باشند، نمی‌توانیم برای ۷۰۰ هزار نفر کلاس تجربی، معلم زیست، شیمی و … فراهم کنیم. ولی تاکید ما به مناطق این است که تا جای ممکن بر اساس اولویت دانش آموزان، ظرفیت ایجاد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها