مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای پایتخت و وزش باد نسبتا شدید طی امروز (۲۰ خرداد) خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۴۲
وزش باد نسبتا شدید در تهران طی امروز

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، حسین شهبازی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی صبح امروز (۲۰ خرداد) به دلیل ازدیاد حجم تردد خودروها در سطح شهر است.

وی ادامه داد: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز برای برخی ساعات بعد ازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه به‌تدریج از ساعات آغازین فردا (۲۱ خرداد) از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه فراهم می‌شود.

شهبازی ادامه داد: این وضعیت پابرجا نیست و با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی تا بعد ازظهر در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی از این رو انتظار می‌رود طی فردا (۲۱ خرداد) افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده شود و از بعد ازظهر وضعیت کیفیت هوای پایتخت بهتر شود.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۷ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران با میانگین ۸۰ همچنان در شرایط سالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها