معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره فعالیت مدرسه بین‌الملل مختلط در مشهد توضیح داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۴۲۷
ماجرای فعالیت مدرسه مختلط در مشهد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرا از خبر فعالیت یک مدرسه مختلط در مشهد آغاز شد، موضوعی که شاید بتوان آن را خط قرمز مدارس کشور برشمرد اما بررسی‌های بیشتر نشان داد که این مدرسه یک مدرسه بین‌المللی در شهر مشهد است که دانش آموزان آن هم غیر ایرانی هستند.

با وجود این شرایط اما باید ضوابط مدارس طبق اساسنامه تعریف شده برای فعالیت این نوع از مدرسه همچون توجه به موضوعات تفکیک جنسیتی و نوع پوشش معمول کشور مورد توجه قرار گیرد؛ به دنبال این ماجرا، موضوع این مدرسه را که گویی از ضوابط کشور پیروی نکرده بود، از مسئولان امور بین‌الملل در وزارت آموزش و پرورش پیگیری کردیم.

محمد حاجی‌بابایی معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره ماجرای فعالیت مدرسه بین‌المللی مختلط در مشهد،اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که به ما رسید، شرایط مدرسه را مورد ارزیابی قرار دادیم و نتیجه بر این شد که نوآموزان دوره پیش دبستان در یک مدرسه بین‌المللی مختلط بودند که پیگیری‌های لازم در این مورد در دستور کار قرار گرفت.

حاجی‌بابایی ادامه داد: طبق پیگیری‌ها، نامه نگاری با مدیرکل استان صورت گرفت و بر این اساس دانش آموزان این مدرسه بین‌المللی از هم تفکیک شدند و اکنون این شرایط ادامه دارد.

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه در مدارس بین‌الملل اختلاط دانش آموزان به دلیل جمعیت کم دانش‌آموزی محدودیتی ندارد، تصریح کرد: با وجود این شرایط به دلیل اعتراض‌هایی که وجود داشت، پیگیری‌های لازم انجام شد تا دانش آموزان از هم تفکیک شوند و اکنون این کار محقق شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها