یک روزنامه سعودی گزارش داد، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا هر تحرک احتمالی حزب الله در این منطقه را رصد کنند.
کد خبر: ۱۲۱۰۳۷۵
آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ارتش رژیم صهیونیستی میزان آمادگی نیروهایش در مرزهای این رژیم با لبنان (واقع در شمال فلسطین اشغالی) را بالا برده است.

روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» در همین زمینه گزارش داد: ارتش اسرائیل میزان آمادگی و آماده‌باش در مرزهای شمالی با لبنان و «جبل‌الشیخ» در مرزهای لبنان و سوریه را افزایش داده و آنها را مناطق بسته نظامی اعلام کرد، همچنین یگان‌های ناظر به مزارع شبعا منتقل کرده تا تحرکات عناصر حزب‌الله را رصد کند؛ این اقدامات برای پیش‌بینی اقدامات احتمالی حزب‌ الله علیه اهداف اسرائیلی در واکنش به حمله جنگنده‌های اسرائیل به اهداف ایرانی و مواضع نظامی حزب‌ الله در داخل سوریه صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای» هم در این زمینه اعلام کرد؛ بلدوزرهای رژیم صهیونیستی تپه‌های شنی در بخش اشغالی شهر «العباسیه» ایجاد کرده و خودروهای نظامی این رژیم، گشت‌زنی‌های منظمی در طول مسیر خاکی ممتد از منطقه «عین‌التینه» در مزارع‌ شبعا تا شهر اشغالی «الغجر» انجام داده‌‌اند.

الشرق‌الاوسط در ادامه گزارش خود به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: اقدامات اسرائیل نشان از عملیات نظامی نزدیک ندارد و چه بسا در راستای اقدامات امنیتی پشیگیرانه نیروهای (رژیم) اشغالگر انجام می‌شود. هماهنگی میان ارتش لبنان و یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) وجود دارد و وضعیت را از نزدیک تحت نظر دارند.

این روزنامه سعودی در ادامه به نقل از «خالد حماده» از نظامیان بازنشسته و کارشناس امور نظامی و سیاسی نوشت ترس اسرائیل از واکنش احتمالی (حزب‌الله) به نیابت از ایران قابل توجیه است؛ حزب‌الله طرفی نیست که تصمیم به پاسخگویی به اسرائیل می‌گیرد بلکه این تصمیم از ایران صادر می‌شود و حزب الله از جنوب لبنان یا داخل سوریه آن را اجرا می‌کند.

مرزهای جنوبی لبنان پس از پایان جنگ 33 روزه در جنوب لبنان در سال 2006 و استقرار نیروهای یونیفل در این منطقه، شاهد آرامش نسبی است اگرچه رژیم صهیونیستی بارها قطعنامه 1701 را زیر پا گذاشته و حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان را نقض کرده است.

در ماه جاری (خردادماه) رژیم صهیونیستی با ادعای شلیک چند موشک از سوریه به سمت جولان، چندین بار خاک سوریه را مورد تجاوز قرار داد.

این رژیم در یک نوبت، فرودگاه نظامی «التیاس» معروف به T-4 در حومه شرقی «حمص» را نیز هدف قرار داد و پدافند هوایی سوریه با این حمله مقابله کرد.

محافل بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی شلیک موشکی اخیر از سمت سوریه به بلندی های جولان اشغالی و همچنین تحرکات حزب الله در مرز لبنان با منطقه اشغالی مزارع شبعا را موجب نگرانی ارتش این رژیم دانستند.

«یواف لیمور» تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی ادعا کرد، شلیک موشکی از سوریه به سمت بلندی‌ های جولان و مواضع رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم تنها طرف تعیین کننده قواعد بازی در جبهه شمالی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها