رئیس جمهور روسیه گفت: ایران می‌تواند از منافع ملی خود دفاع کند؛ گفتگو با تهران و احترام گذاشتن به آن ضروری است.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۵۳
پوتین: باید به ملت بزرگ ایران احترام گذاشت

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، ولادیمیر پوتین در سخنانی در یک مجمع اقتصادی در سن پترزبورگ گفت: ملت ایران یک ملت بزرگ منش است که می‌تواند از منافع ملی خود دفاع کند و گفتگو با تهران و احترام گذاشتن به آن ضروری است.

وی اعلام کرد: روسیه با ایران درباره سوریه همکاری می‌کند و تهران کمک‌های زیاد و موضع گیری‌های مثبت بسیاری در این باره داشته است.

رئیس جمهور روسیه افزود: ایران کشوری است که تحت بیشترین نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ایش در جهان قرار دارد.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: خروج آمریکا از پیمان منع اشاعه تسلیحات، ثبات امنیت جهانی را برهم می‌زند. برای بحث بر سر معاهده استارت آمادگی داریم. اگر دیگر طرف‌ها تمایلی به تمدید معاهده استارت نداشته باشند، روسیه هم این کار را نخواهد کرد. امنیت راهبردی باید موضوع بحث بین روسیه و آمریکا باشد.

رئیس جمهور روسیه همچنین با تاکید بر اینکه مداخله نظامی احتمالی آمریکا در ونزوئلا یک فاجعه خواهد بود؛ افزود حتی متحدان واشنگتن از چنین اقدامی حمایت نمی‌کنند و کسانی که از خوان گوایدو سرکرده مخالفان در ونزوئلا حمایت می‌کنند دیوانه هستند.

پوتین اعلام کرد متخصصان فنی روس همچنان در ونزوئلا هستند تا تجهیزات نظامی روسیه را تعمیر و نگهداری کنند و مسکو براساس قرارداد، موظف به انجام این کار است. روسیه هیچ پایگاه نظامی ویژه‌ای در ونزوئلا برپا نمی‌کند.

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنانش، گفت: این کشور نگرانی‌هایی درباره همکاری نظامی ژاپن با آمریکا دارد، ولی به حق توکیو برای دفاع از خود هرگونه که مناسب می‌داند، احترام می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها