مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران گفت: موش‌های شهر تهران هوشمند شده‌اند و در برابر انواع سموم مقاومت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۹۹۱۰
موش‌های تهران باهوش شدند!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا تحصیلی مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به آخرین اقدامات این شرکت برای مبارزه با موش‌ های تهران اظهار کرد: برای مبارزه با موش‌ های تهران که «رت نروژی» هستند، هیچ راهی جز فرهنگسازی نداریم.

وی با بیان اینکه موش‌های شهر تهران هوشمند شده‌اند و در برابر انواع سموم مقاومت می‌کنند، افزود: وقتی که ما موشی را آلوده می‌کنیم و به لانه سایر موش‌ها می‌فرستیم، آن‌ها متوجه می‌شوند و آن موش آلوده را بیرون می‌کنند!.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید فرهنگسازی کنیم تا مردم به این حیوانات غذا ندهند، تصریح کرد: اگر موش‌ها غذا پیدا نکنند و یا دچار کمبود مواد غذایی شوند، تولید مثل هم نخواهند کرد، لذا بهترین کار این است که مردم برای آن‌ها مواد غذایی نریزند، زیرا مردم به تصور اینکه به حیواناتی مانند گربه و پرندگان غذا می‌دهند، مواد غذایی را در سطح معابر می‌ریزند و موش‌ها هم از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

تحصیلی با اشاره به رهاسازی مواد غذایی همچون کاهو در سطح معابر گفت: وقتی که موش‌ها مسموم می‌شوند، در اثر خوردن کاهو خونشان رقیق می‌شود و اقدام به سم زدایی می‌کند و در نتیجه دوباره به چرخه حیات باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با موش‌ها اقدامات دیگری مانند تخریب و مسدودسازی لانه موش‌ها با گِل رس را انجام داده‌ایم، افزود: با این وجود موش‌ها در نهایت راهی برای خروج پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه جنگ بین انسان و موش، جنگی نابرابر است، گفت: ما هر کاری که می‌کنیم آن‌ها ضدش را انجام می‌دهند و از لانه خارج می‌شوند، لذا به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه مبارزه با آن‌ها نرسیدن مواد غذایی است.

تحصیلی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت موش‌ های تهران بین ۴ تا ۵ میلیون است که ما برای مبارزه با آن‌ها از سم، تله و تله چسبی استفاده می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها