کیفیت هوای تهران امروز ( سه شنبه) با کاهش یک واحدی غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص۷۰ همچنان در شرایط سالم قرار داد.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۳۴
حال هوای تهران خوب است

به گزارش جام جم آنلاین، گزارش روز سه شنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکیست: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۱ امروز از ۷۱ به ۷۰ کاهش داشته است.

در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۵۳ به ۵۰ و آلاینده منوکسیدکربن از ۲۷ به ۲۶ کاهش یافته است.
بر این اساس، ایستگاه‌های شاد آباد (منطقه ۱۸)، پارک قائم (منطقه ۱۸) و پارک سلامت ( منطقه ۱۷) به ترتیب با شاخص های عددی ۱۰۷، ۱۰۴ و ۹۵ بیشترین میزان آلایندگی مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته را داشته اند.
همچنین ایستگاه‌های مسعودیه (منطقه ۱۵)، شهرداری (منطقه دو) و ژئوفیزیک (منطقه ۶) با شاخص های عددی ۳۸، ۴۲و ۵۲ پاک ترین مناطق در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها