مدیرعامل راه‌آهن گفت: قطارهای تهران ـ آنکارا و تهران ـ وان، اوایل تیرماه امسال راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۰۶
پیش‌فروش بلیت قطارها با قیمت‌های جدید از ۱۹ خرداد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سعید رسولی امروز در نشست خبری ضمن اعلام این خبر بیان کرد: همچنین در توافق با ترک ها مقرر شد قطار گردشگری ترکیه به ایران بیاید و همچنین قطارهای گردشگری ما هم به ترکیه برود.

وی اظهار داشت: اواسط هفته گذشته با معاون بهره‌برداری و معاون مسافری راه‌آهن به ترکیه سفر کردیم و توافقاتی که یک ماه پیش با ترک‌ها در ایران در حوزه ریلی داشتیم، دنبال شد که مواردی که ذکر شد مورد موافقت قرار گرفت.

تسهیل حمل و نقل ریلی بار بین ایران و ترکیه

رسولی اظهار داشت: در سفر به ترکیه در ارتباط با تسهیل حمل و نقل بار بین دو کشور دو موضوع نهایی شد؛ هر دو کشور برای افزایش مبادلات بار ریلی استقبال کردند، ضمن آنکه در مورد تعرفه، توافقات نهایی شد.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: در ارتباط با حرکت واگن‌های CIS از ایران به ترکیه موافقت صورت گرفت.

رسولی افزود: در مراسم افتتاحیه دومین قطار گردشگری از آنکارا حضور داشتیم، همان‌جا با وزیر گردشگری ترکیه مذاکراتی کردیم و مقرر شد قطارهای گردشگری ترکیه به ایران بیاید، همچنین قطارهای گردشگری ایران نیز به ترکیه برود.

برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته

مدیرعامل راه‌آهن گفت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع وابسته و تجهیزات روزهای ۱۹ تا ۲۲خرداد با حضور ۱۵۲ شرکت که ۷ شرکت آن خارجی و از کشورهای روسیه، چین، لتونی و ترکیه هستند برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این دوره نمایشگاه تلاش می‌کنیم مشکلات شرکت‌های ریلی را بشنویم و نمایشگاه محلی برای مبادلات و تبادلات شرکت‌ها و رفع مشکلات آنها باشد.

جزئیات اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی از محل تبصره بودجه قانون سال ۹۷

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به استفاده از قانون تبصره ۱۸ برای تولید ناوگان در داخل گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح از محل تبصره بودجه قانون اختصاص یافت که در تفاهم‌نامه وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد ۴۰ درصد از منابع تبصره ۱۸ دراختیار این طرح قرار گیرد، ۴۰ درصد بانک‌های عامل و ۲۰ درصد سهم شرکت‌های متقاضی باشد.

رسولی افزود: در این طرح ۱۵ شرکت به عنوان خریدار هستند و ۱۰ شرکت وظیفه ساخت ناوگان را برعهده دارند. اعتبار طرح به ما ابلاغ شده است، همچنین مرحله اول تخصیص نیز اعلام شد، ضمن آنکه شرکت‌های سازنده و متقاضی که آمادگی بیشتر داشتند در اولویت قرار گرفتند .

وی گفت: دو بانک عاملیت طرح را پذیرفتند که یکی از بانک‌ها (صادرات) عاملیت ۵۰ درصد طرح را پذیرفته است، در این دو ماه مراحل اجرای طرح را به خوبی در سازمان برنامه و بودجه، نظام بانکی و بخش غیردولتی سازنده و متقاضی پیش بردیم.

ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید عملیاتی شد

مدیرعامل راه‌آهن گفت: در مورد تبصره ۱۸ سازوکار اجرای قانون از اجرا مهم‌تر است که سازوکار در این زمینه عملیاتی شد و چند قرارداد در شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مورد قبول واقع شد، ارزیابی‌ها و میزان صرفه‌ جویی مشخص شده است و در نمایشگاه ریلی امسال حداقل دو طرح از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نهایی شده و معرفی می‌شوند.

افزایش سهم راه‌آهن در حمل بار

مدیرعامل راه‌آهن گفت: به دلیل تحریم‌ها در مبادله و حمل کالا راه‌آهن نقش خطیری را برعهده دارد.

وی ادامه داد: ما هر سال رکورد حمل بار را نسبت به سال قبل پشت سر گذاشته‌ایم، ضمن آنکه برای سال ۹۸ نیز منابع و اعتباراتی که پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال محقق شود، به صورت عملیاتی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین پروژه‌های کوچک زودبازده که در افزایش حمل بار مؤثر است رتبه‌بندی شد و جلسه نهایی، برنامه اجرایی سال ۹۸ در مورد حمل بار را برگزار کردیم.

وی افزود: در نشست حمل و نقل کشورهای سی‌آی‌اس کشور ایران گزارش خوبی ارائه کرد و از عضو ناظر به عضو وابسته ارتقا یافت که با این توافق، تبادل کالا و مبادله قطار بین ایران و کشورهای سی‌آی‌اس تسهیل می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: در ارتباط با مبادله واگن‌ها از طریق ایران به ترکیه توافق کردیم و سهم بار ریلی را در کشور افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی در دستورکار است، برخی منابع بار کمتر از یک کیلومتر با شبکه ریلی فاصله دارند که باید به ریل متصل شوند و این مصوب شد و در این راستا به ادارات کل مناطق راه‌آهن هم تفویذ اختیار کردیم.

پیش‌فروش بلیت قطارها با قیمت‌های جدید از ۱۹ خرداد

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به تصویب افزایش متوسط ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار در شورای عالی ترابری گفت: از سال ۹۴ تا تیر ۹۷ هیچ افزایش قیمتی رخ نداد و در تیرماه ۹۷ هم ۱۰ درصد افزایش قیمت بلیت قطار داشتیم و این ۲۲ درصد افزایش فعلی قطعا زیان شرکت‌ها را جبران نمی‌کند، اما اراده خانواده راه‌آهن بر این است که نرخ‌های بلیت قطار افزایش چندانی نیابد.

وی افزود: پیش‌فروش بلیت قطار با قیمت‌های جدید (افزایش متوسط ۲۲ درصدی) از ۱۹ خردادماه امسال عملیاتی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها