شهید سید رضا بطحایی به همراه پسر خردسال و همسر باردارش، اولین و تنها خانواده ایرانی هستند که پیکرشان به دست داعشی‌ های جلاد در شهر بلده عراق قطعه‌ قطعه شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۳۹
روایتی وحشتناک از قطعه‌ قطعه‌ شدن خانواده‌ای ایرانی توسط داعش +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، خانم زهرا سادات بطحایی، خواهر شهید سید رضا بطحایی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برادرم به همراه پسر سه ساله‌اش محمدعلی و همسرش بتول مطهری که فرزند دومشان را نیز باردار بود، برای زیارت حرم امام حسن عسکری (ع) به سامرا مشرف شده بودند. هدف سیدرضا از عزیمت به سامرا انجام تبلیغات برای مراسم نیمه شعبان بود و با توجه به اینکه شنیده بود در سامرا امام جماعت ندارند، تصمیم گرفته بود با خانواده‌اش به این شهر سفر کند و اگر شرایط برای زندگی آن‌ها مساعد بود در آنجا بمانند.

او ادامه داد: آن موقع هنوز هیچ خبری در مورد حضور داعش در عراق و کشتار‌های وحشیانه و ناجوانمردانه آن‌ها در جهان منتشر نشده بود و خانواده برادرم هم هیچ اطلاعی در مورد حضور داعش نداشتند. پس از زیارت حرم امام حسن عسکری (ع) هنگام عزیمت به نجف متوجه می‌شوند که حرم مطهر در محاصره داعش است و تیراندازی و انفجار‌هایی در اطراف به گوش می‌رسد. متاسفانه ما از نحوه و چگونگی شهادت آن‌ها اطلاع دقیقی نداریم، اما خودروی برادرم که بر اثر اصابت گلوله خمپاره مچاله شده و کاملاً سوخته بود، شناسایی شد. اجساد خانواده شهید بطحایی متلاشی شده و باقی‌مانده پیکر مطهر این خانواده شهید حریم آل‌الله در قبرستان وادی السلام نجف مقابل آرامگاه شهید ذوالفقاری به خاک سپرده شد.

شهید سید رضا بطحایی تحصیلات خود را در حوزه علمیه گلپایگان آغاز کرد و در خوانسار، قم، تهران و سپس نجف ادامه داد. او مدت ۱۰ سال در نجف زندگی کرد و در عراق به شهادت رسید. همسرش نیز از عراقی‌های مقیم قم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها