رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نظامیان اشغالگر می‌توانند فلسطینیان را به قتل برسانند و در این مورد بازخواست نیز نخواهند شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰۸
اذعان رژیم صهیونیستی به صدور مجوز کشتار فلسطینیان

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، شارون اوویک دادستان نظامی رژیم صهیونیستی به وجود یک مصوبه اذعان کرد که طبق آن نظامیان اشغالگری که فلسطینیان را به قتل می‌رسانند تحت حمایت سیاسی و حقوقی کامل هستند.

اوویک در یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد که هرفرد نظامی که در معرض خطر قرار بگیرد می‌تواند به‌راحتی شلیک کند و پاسخگو نیز نخواهد بود.

براساس گزارش روزنامه هآرتص اوویک اشاره کرد که هر فرد نظامی که در معرض خطر قرار بگیرد و از خود دفاع کند تحت حمایت کامل است.

اوویک در خلال مشارکت در کنفرانس بین‌المللی دادسرای نظامی در مورد قوانین جنگ گفت که هیچ اختیاری برای دادگاه بین‌المللی کیفری برای بررسی مسائل مربوط به درگیری‌های رژیم صهیونیستی و فلسطین با اشاره به جنایات اشغالگری در برابر مردم فلسطین وجود ندارد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که خطرات این اظهارات و نتایج و پیامدهای آن را مورد توجه قرار می‌دهد. این وزارتخانه این اظهارات را به رسمیت شناختن واضح و روشن دخالت سیاسی و نظامی و حقوقی رژیم اشغالگر در جنایت‌هایی که نظامیان و شهرک‌نشینان هرروزه در حق مردم فلسطین مرتکب می‌شوند، دانست.

وزارت امورخارجه فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این اظهارات، تحریک علنی برای انجام جنایت‌های بی‌شمار و اعدام‌های میدانی ضد مردم فلسطین است، به‌ویژه در موانع ایست و بازرسی که در سراسر کرانه باختری پراکنده‌اند.

این وزارتخانه از دادگاه بین‌المللی کیفری، دادگاه‌های ملی و سازمان‌های بین‌المللی خواسته است تا به‌صورت جدی با این اظهارات خطرناک برخورد کنند.

وزارت امورخارجه فلسطین بار دیگر تأکید کرد که دادگاه‌های رژیم اشغالگر و سازمان‌های حقوقی آن، راه‌های فرار و تبرئه زیادی در همه اشکال برای مجرمین خود درنظر می‌گیرند؛ از مخفی کردن شواهد و دستکاری در صحنه جرم و دادگاه‌های ساختگی شروع می‌کنند تا به تبرئه کامل و آزادی آنها می‌رسند. این وزارتخانه خواستار واکنش فوری از دادگاه بین‌المللی کیفری و مطالبه خواسته‌های فلسطینیان مبنی بر تحقیقات جدی در رابطه با جنایت‌های رژیم اشغالگر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها