یک کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

قرار نیست از اجلاس منامه پولی به فلسطینی‌ها برسد

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

فلسطینیان از مبارزه با سنگ به مبارزه با موشک رسیده‌اند

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: روز قدس روز ابلاغ هشدار امت اسلامی به عربستان و امارات درباره برگزاری کنفرانس موهوم بحرین است.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۰۷
فلسطینیان از مبارزه با سنگ به مبارزه با موشک رسیده‌اند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در آستانه فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری به تشریح اقدامات و برنامه های روز جهانی قدس و اعلام مسیرهای راهپیمایی در تهران پرداخت.

وی از روز جهانی قدس به عنوان میراث راهبردی و یادگار ارزشمند و تاریخی حضرت امام (ره) در ظرفیت‌سازی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف یاد کرد و گفت: طی چهل سال گذشته روز قدس به آوردگاه اعلام برائت از رژیم غاصب صهیونیستی و اعلام موضع امت اسلامی ضد اشغالگری تبدیل شده است.

شریف گفت: امامین انقلاب اسلامی و ملت ایران با همراهی آحاد ملل و جوامع مسلمان و حق طلب جهان، روز قدس را عامل فراموش ناپذیری مسئله فلسطین و بازخوانی پرونده سیاه اسرائیل و حامیان اشغالگری و کودک کشی صهیونیست ها قرار داده‌اند و به فضل الهی با وحدت و اتحاد فراگیر جوامع اسلامی تمامی توطئه ها و تهدید ها و حرکت های فریبنده و مزدورانه برای انحراف در آرمان فلسطین نتیجه‌ای جز شکست و انزوای عاملان آن نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقاومت و انتفاضه فلسطین امروز در جای‌جای سرزمین‌های اشغالی ریشه دوانیده و موجب هراس رژیم صهیونیستی و مثلث شوم آمریکا، آل سعود و امارات به عنوان حامیان اصلی صهیونیست ها شده است، اظهار کرد: به فضل الهی امروز عمق آگاهی نسبت به مسئله فلسطین فراتر از منطقه ، یک ظرفیت بین‌المللی و جهانی برای پیگیری مطالبات فلسطینی ها ایجاد کرده است.

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: به رغم تلاش های گسترده و سناریوهای زنجیره ای و مستمر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در انحراف افکار عمومی مردم جهان از جنایات صهیونیست ها، فلسطین همچنان مسئله محوری جهان اسلام و کانون توجه ملل و جوامع جهانی است.

وی تاکید کرد: روز قدس روز ابلاغ هشدار امت اسلامی به برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان و امارات نسبت به برگزاری کنفرانس موهوم موسوم به «صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی» در بحرین است که با بازی کردن در زمین آمریکا، رژیم صهیونیستی، آرمان قدس و ملت فلسطین را پایمال نکنند.

شریف خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن که با برخی اقدامات دولت ترامپ از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی و سخن گفتن از ایجاد وطن جایگزین در اردن و صحرای سینا عملیاتی و رونمایی شده است و تنها با هدف نابودی فلسطین است.

وی اظهار کرد: موضع واحد و یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح معامله قرن در میان زد و بند لابی صهیونیستی-سعودی شکست این طرح را از هم اکنون رقم زده است و قرائن نیز حکایت از شعله ور شدن انتفاضه در کرانه باختری نیز دارد و این موضوع به شدت باعث نگرانی صهیونیست‌ها و حامیان طرح معامله قرن شده است.

شریف در ادامه با هشدار به دولت آمریکا و خائنان منطقه‌ای به آرمان قدس و فلسطین گفت: طرح معامله قرن و هر اقدام دیگری که تأمین کننده خواسته های مشروع و به حق ملت فلسطین به ویژه بازگشت آوارگان و برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین حق سرنوشت نباشد ، هرگز قادر نخواهد بود این مسئله بزرگ جهان اسلام را حل کند.

وی افزود: تصمیم گیری درباره فلسطین بدون رجوع به فلسطینی‌ها، در آینده نزدیک به انتفاضه جدید و گسترده ای در سرزمین های فلسطینی منجر می شود و شاهد خواهیم بود که کرانه باختری نیز راه مقاومت را پیش خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس برگزاری نشست بحرین را گامی مقدماتی و به منظور ارزیابی شرایط برای طرح معامله قرن خواند و گفت: در صورتی که این اقدام با محکومیت و مخالفت گسترده امت اسلامی و آزادی خواهان و حق طلبان جهان مواجه شود، فرو خواهد ریخت و به فرصتی برای تعمیق اراده فلسطینی و اسلامی برای سرعت بخشیدن به زوال قطعی غاصبان قدس شریف تبدیل خواهد شد.

وی عنوان داشت: امت اسلامی در روز قدس نشان خواهد داد که آرمان فلسطین و قدس شریف همچنان زنده و جاری است و طرح معامله قرن که هدفی جز حذف کامل فلسطین از جغرافیای اسلام و منطقه دنبال نمی‌کند، دستاوردی جز شکست و خفت و خواری بیشتر برای طراحان و حامیان آن به دنبال نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها