رئیس شورای شهر تهران از ساخت و مونتاژ ۱۰ قطار مترو در پایتخت خبر داد و گفت: به زودی این قطارها وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۸۳۲۳
ماجرای جایگاه شارژ اتومبیل برقی در برج میلاد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران در ارتباط با جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با حناچی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر دو هفته یک‌بار جلسه‌ای با شهردار برگزار می‌شود و مواردی که قرار است بحث جمعی در آن صورت گیرد مطرح می‌کنیم.

وی افزود: در جلسه امروز در مورد تصمیم ادغام فعالیت‌های انتظامی شهرداری شامل شهربان و حریم‌بان در یگان انتظامی شهرداری صحبت شد و اعضای شورای شهر در مورد این‌که چرا باید این موضوع را از مطبوعات باخبر شوند، گلایه‌مند بودند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهردار تهران در این مورد اعلام کردند که موضوع که از قبل مطرح بوده و اکنون به نتیجه رسیده است.

جایگاه اعضای شورای شهر در انتصابات شهرداری

هاشمی گفت: از موضوعات دیگری که در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد موضوع انتصابات بود و هر چند که اعضای شورای شهر نباید دخالت مستقیم در انتصابات داشته باشند، ولی باید در جریان روند انتصاب باشند و نظرشان را بیان کنند، ولی تصمیم نهایی با شهردار است.

وی عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بحث دیگری که در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد موضوع برنامه سوم بود و همانطور که آقای الویری امروز در صحن تذکر دادند تا آخر اردیبهشت‌ماه باید شهرداری مستندات را ارائه می‌کرده ولی انجام نداده است.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، مسئله فاوا بود که باید زیر نظر شهرداری فعالیت کند و اعضای شورا معتقدند که باید از قبل این موضوع نیز به اطلاع اعضا می‌رسید، لذا قرار بر این گرفت که موضوعات این‌چنینی در موارد قانونی مورد پسند دو طرف باشد.

بی‌نتیجه ماندن ۱۴ طرح شورا در شهرداری

هاشمی گفت: موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه مسئله طرح‌هایی است که در شورا تصویب می‌شود و بعضا دچار مشکل خواهد شد به‌طور مثال از ۳۴ طرحی که در شورای شهر مصوب شده، ۱۴ مورد آن تاکنون پاسخ مناسب از شهردار را نداشته است. البته این مسئله منوط به دوران گذشته بوده است و تنها مربوط به این دوره از شهرداری نیست.

بررسی آزمایشگاهی نوعی برنج در فروشگاه شهروند

وی در مورد حواشی ایجادشده در مورد نوعی برنج در یکی از فروشگاه‌های شهرداری گفت: این مسئله نیز در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد و از شهردار در این زمینه سوال پرسیدند که ایشان عنوان کردند بازرسی در این زمینه انجام گرفته و درخواست داده شده نمونه برنج در آزمایشگاه بررسی شود و نظر تعزیرات توسط ناظر ثالث انجام گیرد که البته تعزیرات خودش را یک عامل قضایی می‌داند و نگذاشته که ناظر ثالث آن را بررسی کند، لذا قرار بر این گرفته شهردار نمونه را به آزمایشگاه بفرستد تا از واقعیت خبردار شوند.

اساسنامه شورایاری‌ها به اتمام رسید

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که در جلسه امروز صحن اساسنامه شورایاری‌ها به اتمام رسید، گفت: از آنجا که این مسئله به فرمانداری نرفته بود، برخی معتقد بودند نمی‌توان آیین‌نامه را اجرایی کرد، لذا بحث‌ها مطرح شد و بررسی اساسنامه به جلسات بعد موکول شد.

هاشمی از بررسی ۶ تا ۵ پرونده باغ در جلسه امروز شورای شهر خبر داد و گفت: در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها من در جریان جزئیات کامل نیستم و این موضوع را از آقای علیخانی سوال کنید.

ماجرای جایگاه شارژ اتومبیل‌های برقی در برج میلاد

وی در پاسخ به پرسشی در مورد چرایی اختصاص جایگاه شارژ اتومبیل در برج میلاد گفت: این اقدام کار ابتکاری توسط شرکت مپنا بوده و ارزنده است.

وی با اشاره به این‌که اگر به سمت خودروهای برقی پیش برویم نتایج موثری دارد، گفت: در حال حاضر که چنین قابلبیت‌های زیادی در این راستا نیست، این شرکت می‌تواند در زمینه جایگاه شارژ صادرات انجام دهد.

وی گفت: اختصاص این جایگاه شارژ در برج میلاد علاوه بر اینکه سبب می‌شود خارجی‌ها توان ما را در این زمینه ببیند باعث شد اگر خودرویی برقی باشد مردم بتوانند آن را شارژ کنند.

۱۰ قطار مترو در حال مونتاژ و ساخت

هاشمی در مورد قطارهای مترو گفت: مدتی پیش به اتفاق آقای حناچی از کارخانه واگن‌سازی بازدید کردیم و در حال حاضر ۱۰ قطار در حال مونتاژ و ساخت است و به زودی قطارها وارد چرخه حمل و نقل می‌شود.

وی گفت: در زمان ترخیص این قطارها ۱۵ درصد تجهیزات در گمرک مانده بود و این سبب تاخیر در ساخت و بهره‌برداری از آنها شد.

لزوم اعلام شفافیت در طرح ترافیک خبرنگاران

رئیس شورای شهر تهران در مورد طرح ترافیک خبرنگاران گفت: سه روز پیش پیامکی از جانب شهردار تهران دریافت کردم که نوشته بود توزیع طرح ترافیک خبرنگاران رانتی شده است و ایشان فکر کردند به دلیل تصمیم شورا این اقدام صورت گرفته، درحالی‌که ما در شورا مصوبه‌ای نداریم که طرح را به کجا و چه کسی دهند و این مسئله مربوط به شهرداری است.

وی گفت: موضوع را از آقای حناچی و پورسیدآقایی بپرسید و از ایشان بخواهید مسئله را شفاف اعلام کنند.

ورود اتوبوسی به شهرداری نداریم

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی از انتصابات در شهرداری نامناسب انجام می‌گیرد و برخی اتوبوسی به شهرداری می‌آیند، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چنین مسئله‌ای وجود ندارد ول یدر جلسه هم‌اندیشی امروز قرار شد در این زمینه تعاملاتی با شروای شهر انجام گیرد و اعضای در جریان روند تغییرات قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها