یک نظرسنجی که به تازگی صورت گرفته، نشان می‌دهد اکثر رای‌دهندگان آمریکایی بر این باورند که ترامپ شایسته تصدی دور دوم ریاست جمهوری نیست.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۶۴
رای‌دهندگان آمریکایی تمایلی به دور دوم ریاست جمهوری ترامپ ندارند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، این نظرسنجی که توسط دانشگاه مونماوت صورت گرفته، نشان می‌دهد که ۳۷ درصد از رای دهندگان بر این باورند که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نباید بار دیگر در انتخابات پیروز شود و ۶۰ درصد از آنان فکر می‌کنند زمان آن رسیده که فرد دیگری در کاخ سفید ساکن شود.

این نظرسنجی در قیاس با نخستین نظرسنجی صورت گرفته با این موضوع از سوی دانشگاه مونماوت، بیشترین میزان تمایل مردم به تغییر در ریاست جمهوری را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، همچنین ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی ترامپ را تایید و ۵۲ درصد به او رای منفی داده‌اند و این کمترین میزان حمایت مردمی از او در ۱۲ ماه گذشته است.

۸۶ درصد جمهوری‌خواهان اما ترامپ را تایید کرده‌اند. ۳۷ درصد از رای‌دهندگان مستقل نیز دیدگاه مساعدی درباره او دارند و ۵۰ درصد گفته‌اند که نظر مطلوبی درباره ترامپ ندارند.

این نظرسنجی همچنین دریافته است که بدبینی عمیقی درباره مدیریت کشور وجود دارد. ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که آمریکا در مسیر درستی حرکت می‌کند و ۶۳ درصد معتقدند این کشور به سمت و سوی اشتباهی پیش می‌رود.

همچنین به رغم تمایل مردم برای جانشینی فرد دیگری به جای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، ۵۶ درصد از رای دهندگان بر این باورند که ترامپ نباید استیضاح و مجبور به ترک ریاست جمهوری شود و ۳۹ درصد نیز از استیضاح و برکناری او حمایت می‌کنند.

۷۳ درصد از رای دهندگان نیز گفته‌اند، رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ باید در برابر کنگره شهادت دهد اما ۵۲ درصد عقیده داشته‌اند که کنگره باید با مختومه شدن این پرونده به مسائل دیگر بپردازد و از این ماجرا عبور کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها