کارشناس اقتصادی در گفت و گو با جام‎جم آنلاین مطرح کرد؛

خبر صادرات دو میلیون بشکه نفتی، دلیل اصلی کاهش قیمت دلار

یک کارشناس اقتصادی می گوید که احتمالا خبر مربوط به صادرات دو میلیون بشکه نفتی به کشور چین باعث کاهش ناگهانی قیمت ارز، و سکه و طلا شده است.
کد خبر: ۱۲۰۷۳۶۶
خبر صادرات دو میلیون بشکه نفتی، دلیل اصلی کاهش قیمت دلار

به گزارش جام‎جم آنلاین، جمشید پژویان کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با جام جم آنلاین در رابطه با کاهش ناگهانی قیمت ارز و طلا گفت: بازار ارز، بازار کوچکی است. اما کل بخش غالب و عمده معاملات ارزی ما به بانک مرکزی مربوط می شود و هر نوع تغییراتی می تواند روی قیمت اثر بگذارد.

پژویان در رابطه با اخبار مربوط به ایجاد مالیات برای کسانی که اقدام به خرید و فروش سکه و ارز در زمان گرانی و ارزانی می‎کنند، عنوان کرد: برخی از شایعات در مورد گرفتن مالیات از معامله ، ارز و ... وجود دارد که البته مشخص نیست این شایعات از کجا نشات می گیرد. بر اساس کدام نظریه اقتصادی چنین تصمیم مبتنی بر مالیات اتخاذ شده است؟

این کارشناس اقتصادی درباره چرایی کاهش قیمت ارز و طلا و سکه اذعان داشت: مسئله دیگری که وجود دارد این است که در یکی دو روز گذشته شایعه‌ای شنیده می شود که شاید دلیل کاهش قیمت‎ها همین باشد. شنیده می شود حدود دو میلیون بشکه نفت از سوی ایران به چین ارسال شده است. این بدان معناست که درآمد ارزی ما در آینده افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش می تواند روی قیمت ارز هم تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست مالیاتی باعث رونق بازار غیر قانونی یعنی دلارفروشان کنار خیابان خواهد شد. بالاخره هر چه باشد نمی توان از کسانی که در کنار خیابان دلار خرید و فروش می کنند مالیات بگیرند. این مالیات باید از صرافی‎ها گرفته شود که البته این خود بیشتر باعث رونق کار کسانی می‎شود که به صورت آزاد و یا قاچاق معامله می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها