مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم اکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ بدهکار در زندان‌های کشور به سر می‌برند.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۹۸
حضور بیش از ۱۳ هزار زندانی بدهکار در زندان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اسدالله جولایی در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد در زاهدان افزود: این تعداد زندانی ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بدهی دارند.

وی در ادامه بیان کرد: ۷ هزار و ۹۳۲ نفر سال گذشته از طریق جشن‌های گلریزان و کمک خیرین از زندان آزاد شده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: بدهی این افراد هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان بود که ۴۸ درصد از این مبلغ توسط ستاد دیه انجام شده که توانسته اند از افراد شاکی گذشت و رضایت اخذ کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع ۱۳ هزار و ۴۰۰ بدهکار داریم که ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در مجموع بدهی دارند که بیش از ۸ هزار نفر تک جرمی و مابقی جرم‌های قابل گذشت دارند.

این مسؤول بیان کرد: با پیگیری‌های ستاد دیه برای بررسی قانون اجباری شخص ثالث خوشبختانه بعد از سال ۹۵ آمار زندانیان راننده کاهش یافته است.

جولایی گفت: همچنین اصلاح قانون چک نیز مورد دیگری بود که توسط نمایندگان تصویب شد و به کاهش آمار زندانیان در زندان کمک فراوانی کرد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اکنون ۶۴ زندانی جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان در زندان هستند که چشم به دستان خیران بسته اند تا به آغوش خانواده برگردند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان کمک‌های خیران استان را در قالب بیش از ۲۰ جشن گلریزان جمع آوری و امانت داری و موجبات آزادی زندانیان نیازمند را فراهم کردیم.

وی افزود: امسال نیز جشن‌های گلریزان ۴۲ جشن خواهد بود و سومین استانی هستیم که جشن گلریزان با این تعداد را در سطح استان برگزار می‌کنیم.

حمیدی بیان کرد: امسال پیش ببینی می‌شود کمک‌های خیران بیش از سال گذشته باشد و رکورددار کشور باشیم.

وی تصریح کرد: ۱۵۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از سال گذشته تاکنون در استان آزاد شده اند که بیش از ۲ میلیارد تومان ستاد دیه استان و مرکز برای آزادی این زندانیان کمک کرده اند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۶۴ نفر مددجو در زندان‌های استان چشم امید به دستان خیران بسته اند که بدهی آنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم امسال بتوانیم زمینه آزادی این ۶۴ نفر را فراهم و این مهم محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها