شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: شرکت هواپیمایی بوئینگ در ماه گذشته میلادی (آوریل) هیچ سفارشی را برای خرید هواپیما از این شرکت دریافت نکرده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۷۶
سفارش هواپیما از بوئینگ، صفر شد!

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این شبکه خبری روز سه شنبه با استناد بر گزارشی از بوئینگ، شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی و چندملیتی، نوشت: نه تنها از زمان سقوط هواپیمای مکس 737 در 13 مارس (اسفند 97) سفارش خرید این هواپیما به صفر رسیده است بلکه دیگر هواپیماهای این شرکت نیز از جمله بوئینگ 787 دریم لاینر و یا 777 نیز سفارش جدیدی را در ماه گذشته میلادی دریافت نکرده است.

این گزارش افزود: بوئینگ، اواخر مارس گذشته (اسفند) اعلام کرد که این دو هواپیمای این شرکت حتی با وجود سقوط شرکت هواپیمایی اتیوپی در 10 مارس و متعاقب آن به زمین نشستن مکس 737 سفارش هایی را دریافت کرده است. شرکت هوایپمایی لوفتانزا سفارش خرید 20 فروند جت 787 را در 15مارس و بریتیش ایرویز سفارش خرید 18 فروند بوئینگ 777 ایکس را داد.

اما در ماه آوریل (فروردین 98) فقط چهار فروند هواپیمای مکس 737 که قبلا به شرکت تابعه بوئینگ موسوم به بوئینگ کپیتال فروخته شده بود به شرکت سفارش دهنده انتقال یافته است که بوئینگ آن را جزو سفارشات جدید به حساب نمی آورد.

سی ان ان به نقل تحلیلگر سازمان اعتبار سنجی استاندارد اند پورز آمریکا افزود: به غیر از مکس 737 هیچ یک از مدل های دیگر هواپیماهای ساخت شرکت بوئینگ دچار سانحه نشده اند و یا گزارشی درباره مشکلات ناشی از امنیت پرواز آنها ارائه نشده است. اما مشکلات مربوط به هواپیمای مکس 737 می تواند دلیل دست نگه داشتن خریداران از سفارش های جدید باشد و شرکت های هواپیمایی منتظر هستند بوئینگ تصمیم جدیدی را درباره کاهش قیمت ها اتخاذ کند.

هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هواپیمایی اتیوپی صبح یکشنبه 18 اسفند با 157 سرنشین سقوط کرد. در این پرواز 149 نفر مسافر و هشت خدمه حضور داشتند.

تمام سرنشینان هواپیمای بوئینگ 737 که از 33 کشور مختلف بودند، جان باختند.

این هواپیما جدیدترین مدل بوئینگ بود که سال گذشته نیز یک عدد دیگر از آن متعلق به خطوط هوایی مالزی سقوط کرده بود.

در پی سقوط چندین هواپیما از این مدل، کشورهای متعددی استفاده از این نوع بوئینگ را در شرکت های هواپیمایی خود ممنوع و برخی کشورها نیز عبور این مدل بوئینگ را از آسمان خود ممنوع اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها