رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با ملخ صحرایی علاوه بر کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران به شهرستان های خاش و سرباز در جنوب شرق این استان نیز رسید.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۷۹
ملخ صحرایی 10 شهرستان سیستان و بلوچستان را درگیر کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، حیدر زورقی اظهار کرد: 59 هزار و 460 هکتار از مراتع 10 شهرستان یاد شده تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از آن سوی مرز و استان های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: 21 هزار هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب استان علیه ملخ پوره و 38 هزار و 460 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.
وی افزود: شهرستان های کنارک و ایرانشهر به ترتیب با 16 هزار و 740 هکتار و 13 هزار و 670 هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

زورقی با بیان اینکه هجوم ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان در این مدت بی سابقه بوده است گفت: سال های 85، 88 و 93 در مجموع مبارزه با این آفت تنها در سطح 38 هزار هکتار انجام شد اما اکنون از اسفند سال گذشته تاکنون این سطح به حدود 60 هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: با توجه به سطح حمله ملخ صحرایی ضروری است ضمن بسیج همه امکانات سیستان و بلوچستان برای کمک جهاد کشاورزی تخصیص اعتبارات استانی و ملی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار و کشاورزی(فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ضروری است کشاورزان در صورت دیدن این آفت مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا ملخ های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف های هرز را می خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‎ تواند تا 150 کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه های مختلف ازجمله جنگل ها، باغهای میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها