قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی با تشدید نگرانی‌ها نسبت به اختلاف تجاری آمریکا و چین و تاثیر احتمالی آن بر رشد اقتصاد جهانی که سرمایه‌گذاران را متقاضی خرید دارایی‌های مطمئن کرد، افزایش ملایمی داشت.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۸۷
قیمت طلا افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۸۱.۱۹ دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۲.۱۰ دلار رسید.

قیمت طلا روز چهارشنبه پس از این که به بالاترین حد از ۱۵ آوریل صعود کرد و به ۱۲۹۱.۳۹ دلار رسید در نهایت در پایین‌ترین قیمت روز بسته شد.

به گفته دیوید سانگ، تحلیلگر دیلی فارکس، بازار با وجود ریسک گریزی سرمایه‌گذاران شاهد فرار به سوی دارایی‌های مطمئن نیست و به همین دلیل قیمت طلا صعود چندانی پیدا نکرده است. همچنان این امید وجود دارد که توافق تجاری میان آمریکا و چین حاصل شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با تغییر موضع ناگهانی از اظهارات هفته پیش خود که در آن از پیشرفت مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن تمجید کرده بود درباره افزایش تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی هشدار داد.

لیو هی، معاون نخست وزیر چین روز پنج‌شنبه برای مذاکرات تجاری به آمریکا سفر کرد و اگر توافقی تا آن زمان حاصل نشود تعرفه‌های بیشتر روی واردات کالاهای چینی از جمعه به اجرا گذاشته می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا هفته گذشته پس از این‌که بانک مرکزی آمریکا بر خلاف انتظارات بازار، احتمال کاهش نرخ‌های بهره در سال جاری را منتفی اعلام کرد، با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری اگر موفق به شکستن مقاومت در سطح ۱۲۹۱ دلار نشود، ممکن است به محدوده ۱۲۶۷ تا ۱۲۷۴ عقب نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۴.۸۲ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۸۶۱ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۳۲۳.۹۰ دلار معامله شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها