نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور درباره افزایش تنش‌ها با ایران هشدار دادند.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۴۵
هشدار نمایندگان دموکرات به ترامپ درباره افزایش تنش با ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای «برجام» سناتورهای ارشد حزب دموکرات به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره افزایش تنش‌ها با ایران هشدار داده‌اند.

بولتون در بیانیه‌ای ستیزه‌جویانه بامداد دوشنبه از اعزام یک ناوگروه رزمی به غرب آسیا خبر داد اما اعلام کرد که کشورش تمایلی برای جنگ با ایران ندارد. این بیانیه چندی پس از آن صادر شده که آمریکا در تلاش‌ خود برای کنار زدن دولت قانونی در ونزوئلا که برخی از آن به نام کودتای نافرجام یاد کرده‌اند، ناکام مانده است. برخی کارشناسان این بیانیه بولتون را تلاش او برای حفظ وجهه دانسته‌اند.

«تیم کین»، نماینده ایالت ویرجینیا در مجلس سنای آمریکا که عضو کمیته روابط خارجی این مجلس است گفت: «من به شدت نگرانم که دولت ترامپ در حال پیش بردن ما به سمت جنگ غیرضرور با ایران است.»

وی اضافه کرد: «در ماه‌های گذشته کاخ سفید ترامپ گام‌هایی در راستای افزایش تنش‌ها [با ایران] برداشته و به عنوان مثال، اعزام عادی ناو یواس‌اس آبراهام لینکلن را به عنوان هشدار به ایران سوءتعبیر کرده است.»

کین تصریح کرد: «اجازه بدهید یک نکته را روشن کنم: دولت ترامپ اجازه ندارد بدون مجوز کنگره علیه ایران جنگ آغاز کند.»

«کریس مورفی»، دیگر سناتور آمریکایی هم هدف اقدامات دولت ترامپ را دامن زدن به تنش‌ها با ایران عنوان کرده است. او در توئیتی نوشت: «راهبرد ترامپ درباره ایران، تنش‌افزایی صرف است.»

او در ادامه گفت: «برای این بازی نقطه پایانی در نظر نگرفته شده است. هیچ راهبرد فراگیری در کار نیست. راهی برای گریز در نظر نگرفته شده است. تنش‌افزایی برای تنش‌افزایی است.»

جمهوری اسلامی ایران امروز برخی از تعهداتش ذیل توافق هسته‌ ای را کاهش داد. تهران با بیان اینکه به محدودیت‌های ذخیره‌سازی اورانیوم و آب سنگین پایبند نیست به طرف‌های باقی‌مانده در برجام 60 روز فرصت داده تا زمینه خرید نفت ایران و حل مشکلات مربوط به مبادلات بانکی و مالی را حل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها