یک کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

اقدام برجام ایران مهلتی جدید برای اروپا

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مسکو حضور دارد گفت که ما نشان داده‌ایم کشوری کهن با صبر زیاد هستیم اما حاضریم برای حقوق خود مقاومت کنیم و امروز نوبت دنیا است که به تعهد خود عمل کند.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۹۸
آمریکا اجرای برجام را غیرممکن کرده / نوبت دنیا است که به تعهد خود عمل کند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، محمدجواد ظریف که در مسکو به سر می‌برد در جمع خبرنگاران و در واکنش به توقف برخی اقدامات ایران در برجام گفت:‌ آخرین اقدام ایالات متحده در روز چهارم ماه می 2019 در واقع اجرای برجام را غیرممکن کرد و فعالیت‌های هسته‌ای که در چارچوب برجام انجام می‌شده را تلاش کرده که با فشار، تهدید و قلدری مانع آن شود. این اقدام ایران یک فرصت 60 روزه به اعضای باقی مانده در برجام ارائه می‌کند که بتوانند با تامین حقوق ایران در برجام،‌ آن را به حالت اولیه برگرداند.

وی همچنین گفت: ایران به جهان نشان داده است که به تعهدات خود پایبند است و امروز نوبت دنیاست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند. ما نشان داده‌ایم کشوری کهن با صبر زیاد هستیم اما حاضریم برای حقوق خود مقاومت کنیم و امروز نوبت دنیا است که به تعهد خود عمل کند.

به دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام صادر کرد. که مهمترین محورهای این بیانیه عبارتند از:

➖ایران از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند

➖در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی‌ شده و ذخائر آب سنگین نمی‌دانیم

➖60 روز مهلت به کشورهای باقیمانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها