مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

جنگ روانی بیشتر از خود تحریم‌ها تعیین‌کننده است

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

با همگامی مردم و مسئولین هیچ مشکلی در برابر آرایش جنگی دشمن نخواهیم داشت

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه تاکید کرد: مردم خدمت، صداقت و همراهی می‌خواهند و اگر مردم و مسئولین همگام‌ باهم حرکت کنند، هیچ مشکلی در برابر آرایش جنگی دشمن نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۰۴۷۳۰
با همگامی مردم و مسئولین هیچ مشکلی در برابر آرایش جنگی دشمن نخواهیم داشت

محمد صالح جوکار معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در تشریح وظایف مردم و مسئولین در برابر آرایش جنگی همه‌جانبه آمریکا و صهیونیست‌ها که رهبر انقلاب در دیدار معلمان به آن اشاره کردند خاطرنشان کرد: در تنگناهای مختلف این رهبری بوده‌اند که با شناخت دشمن و اقدامات هوشمندانه خود، ملت و مسئولین را نسبت به شرایطی که در آن قرار داریم و راهکارهای برون‌رفت از آن آگاه کرده‌اند.

جوکار با بیان اینکه اگر نگاهی به سوابق تاریخی داشته باشیم در مباحث مختلف شاهد این هشدارها بوده‌ایم ادامه داد: در مسائل فرهنگی مانند ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی هشدارهای لازم توسط رهبری داده شد، در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل‌های مختلف هشدار دادند، در بحث نفوذ حضرت آقا پرونده خاصی را مطرح کردند و در جنگ اقتصادی هم از راهبردی‌های که امروز توسط دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی‌شده تا اینکه چگونه باید ازلحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در برابر دشمن عمل کنیم همه مسائل را کاملاً مشخص کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز در حال تلاش برای دو قطبی‌سازی میان زندگی و معیشت مردم با تفکر انقلابی هستند و حتی تلفیق آن با برنامه‌های امنیت ملی را هم دنبال می‌کنند که حضرت آقا نسبت به این موضوعات تذکرات لازم را داده‌اند.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: دشمنان یک برنامه راهبردی برای مواجه با انقلاب اسلامی ایران داشته و از همه فرصت‌ها و راهبردهای خود استفاده کرده‌اند بااین‌حال در هیچ‌کدام موفق نشده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن از ایجاد تنگناهای معیشتی و تحریم‌های اقتصادی به دنبال ایجاد چالش میان مردم و حاکمیت بودند خاطرنشان کرد: بااین‌حال مردم صبورانه، هوشیارانه و با بصیرت کامل عمل کرده‌اند و آمریکایی‌ها کاملاً ناامید می‌شوند.

جوکار خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در سال گذشته این‌گونه تحلیل می‌کردند که ما جشن کریسمس را در تهران می‌گیریم یا جمهوری اسلامی 22 بهمن چهلم را نخواهد دید و بر همین مبنا برنامه‌ریزی‌های جدی را تحت عنوان سناریوهای مختلفی که خودشان مطمئن بودند جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن پاسخگو باشد انجام می‌دادند ولی خداراشکر با عمل خیلی خوب مردم، آمریکایی‌ها تقریبا ناامید شدند.

وی تلاش‌های آمریکایی‌ها از ابتدای امسال را نشان دهنده ضعف آن‌ها دانست و ادامه داد: این تلاش‌ها نشان دهند این است که خزانه‌ آمریکایی‌ها از راهبردهای کلان تهی شده و چیزی در دست ندارند تا علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند؛ آن‌ها در مسائل منطقه‌ای و داخلی در برابر ملت ایران به بن‌بست رسیده‌اند و در نتیجه دست به چنین کارهای احمقانه‌ای می‌زنند.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی، بحث فساد و وضعیت معیشتی مردم قابل قبول نیست خاطرنشان کرد: این مشکلات به دستگاه‌های اجرای کشور برمی‌گردد که بایستی پاسخی مثبت به مردمی که تا الان ایستادگی کرده‌اند بدهند.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی جامعه و گرانی‌‌های اخیرا هیچ‌کدام ارتباطی با تحریم‌ها ندارد گفت: این موارد بحث‌های داخلی است که می‌توان با تدبیر و نظارت جدی در امر تهیه و توزیع کالاهای مختلف، برنامه‌ریزی کرد تا این مشکلات ایجاد نشود.

جوکار با تأکید بر اینکه لازم است در خصوص وضعیت اقتصادی کشور و نیازهای معیشتی خانواده‌ها فکر اساسی شود خاطرنشان کرد: از مجلس انتظار می‌رود در این خصوص ورود کنند و همچنین از طرف دیگر باید با اقداماتی ژورنالیستی که به دنبال ملتهب کردن فضای جامعه هستند و به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که بعضاً تصور می‌شود از عمد در تلاش برای برهم زدن آرامش جامعه هستند مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های مقابله بانفوذ بسیار بااهمیت است خاطرنشان کرد: بحث نفوذ در آرایش جنگ‌ روانی که دشمنان در فضای مجازی به راه می‌اندازد در اوج است و می‌خواهند از این طریق امنیت ملی را نشانه بروند که در این شرایط نباید مسئولین مربوطه دچار اشتباه محاسباتی شوند بلکه باید دقت کنند و همه‌چیز در رصد آن‌ها باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی سپاه با بیان اینکه دشمن بیکار ننشسته و مخصوصاً در فضای مجازی و از طریق رسانه‌های شنیداری، دیداری و مکتوب تلاش خود را انجام می‌دهد تأکید کرد: بسیار حائز اهمیت است که دستگاه متولی در این بخش برنامه‌ریزی خود را داشته باشند و دستگاه‌های اطلاعاتی هم می‌توانند به وظیفه خود در این چارچوب بهتر عمل کنند.

وی همچنین تأکید کرد: در شرایط فعلی واقعاً باید از مردم عزیز تشکر کرد که پای‌کار ایستاده‌اند و گرچه عده‌ای به‌گونه‌ای در حال تحریک مردم هستند ولی این مردم با بصیرت امروز انقلاب، امنیت و کشور ما را حفظ می‌کنند.

جوکار با بیان اینکه شاید بخشی از دستگاه‌ها و افراد نیت خیری نداشته باشند و در بعضی از جاها تعمداً با سوءنیت با دشمن همراهی کنند خاطرنشان کرد: مردم در برابر این دست از اقدامات هم ایستادگی کرده‌اند و این وظیفه مسئولین است که در پاسخ این صبوری و هوشیاری مردم خدمتگزار خوبی برای آن‌ها باشند.

وی در پایان تأکید کرد: مردم خدمت، صداقت و همراهی می‌خواهند و اگر مردم و مسئولین هم‌گام‌ باهم حرکت کنند هیچ مشکلی در برابر آرایش جنگی دشمن نخواهیم داشت و بر تمام فتنه‌ها و راهبردهای دشمنان فائق می‌آییم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها