با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های ضعیف در برخی مناطق کشور در روزهای پایانی هفته جاری، از احتمال افزایش دما از یکشنبه هفته آینده (۲۲ اردیبهشت) خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۵۴
وضعیت هوای ایران در ماه رمضان

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه در ماه جاری شرایط آب و هوایی بدی نداریم، اظهارکرد: طی امروز، فردا و پس‌فردا (۱۶، ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) بارش‌های ضعیفی را در دامنه‌های البرز انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز جمعه (۲۰ اردیبهشت) موج بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سیستم غرب، شمال غرب و سواحل شمال کشور را دربرمی‌گیرد و بارش‌های خوبی را برای استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و زنجان به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: تحت تاثیر موج بارشی روز جمعه (۲۰ اردیبهشت) بارش در استان‌های همدان، کرمانشاه، مرکزی و تهران ضعیف‌تر خواهد بود. در تهران عمده بارش‌های آخر هفته به دامنه‌های البرز محدود می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه موج بارشی که جمعه (۲۰ اردیبهشت) وارد کشور می‌شود، دامنه فعالیت محدودی خواهد داشت، گفت: این سامانه خیلی سریع و نهایتاً در روز شنبه (۲۱ اردیبهشت) از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت دمایی کشور طی روزهای آینده تصریح کرد: در اثر فعالیت موج بارشی روز جمعه (۲۰ اردیبهشت)، افت حدود چهار، پنج درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور طی روزهای جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت) پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در ۱۰ روز آینده، تغییرات دمایی تند و شدیدی نداریم، گفت: هفته بعد نسبت به هفته جاری تا حدی هوا گرم‌تر می‌شود که برای این فصل از سال طبیعی است.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، در تهران طی روزهای جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت) هوا تا حدی خنک می‌شود اما از یکشنبه هفته بعد (۲۲ اردیبهشت) روند نسبی و معمول افزایش دما را خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها