مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی کشور در گفت و گو با جام‏ جم آنلاین مطرح کرد؛

هزارمین موزه ایران تا 2 سال آینده برپا می‌شود/ لزوم توجه ویژه وزارت‌خانه‌ها به موضوع موزه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از احضار تعدادی از مسئولان سابق سازمان میراث فرهنگی کشور به دادسرای کرمان به دلیل تضییع حقوق بیت المال خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۰۱
رئیس سازمان میراث فرهنگی دولت نهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفت

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان امروز در نشست صمیمانه با جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کرمان گفت: با توجه به وظیفه مدعی العموم به عنوان حافظ حقوق عامه این دادستانی با وجود آن که هیچ شاکی خصوصی و گزارشی از سوی ضابطان در خصوص مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی که توسط سازمان میراث فرهنگی در سال‌های گذشته با پول بیت المال پروژه ساخت آن‌ها شروع، اما به لحاظ جانمایی نشدن مناسب بلا استفاده رها گردیده اند، دادستانی به این موضوع ورود کرده و پرونده‌ای در این رابطه در دادسرای کرمان تشکیل شده است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد:تعدادی از مدیران وقت سازمان میراث فرهنگی به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان احضار و از آنان تحقیقات اولیه به عمل آمده است و پرونده در حال رسیدگی قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه در استان کرمان ده‌ها ساختمان به این شکل ساخته و رها شدند که تعداد این بنا‌ها در سراسر کشور صد‌ها ساختمان برآورد می‌شود که به همین شکل طراحی و نیمه کاره رها شده‌اند.

دادستان کرمان که در راستای حفظ حقوق عمومی جامعه در جمع دانشجویان حضور داشت، افزود:متاسفانه عملا میلیارد‌ها ریال به بیت المال ضرر وارد گردیده است که در حال حاضر چندین نفر به دادسرا احضار و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: فرایند طراحی و اجرای تمامی این پروژه‌ها در تهران و بدون هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها صورت پذیرفته است و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این طرح بدون کارشناسی مناسب و بعضا با توانایی افراد ذی‌نفوذ اجرا گردیده است.

دادستان کرمان اعلام کرد:در این پرونده اتهاماتی متوجه آقای (الف ر م) رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در دولت نهم است و وی نیز تحت تعقیب قضائی قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها