‌مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف سه محموله قاچاق پرندگان وحشی و زینتی در این استان خبر داد. ‌
کد خبر: ۱۲۰۴۴۵۱
کشف ۸۴۰ قطعه پرنده قاچاق در سیستان و بلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، وحید پورمردان گفت: پیرو اطلاع رسانی دوستدارن و همیاران محیط زیست در خصوص ورود چندین محموله قاچاق پرندگان وحشی و زینتی به استان، گشت و کنترل مأموران اجرایی در ورودی شهرها افزایش یافت.

پورمردان افزود: با هوشیاری مأموران اجرایی محیط بانی نصرت آباد، محیط بانان زاهدان و همکاری مأموران انتظامی استان در سه مأموریت مجزا، موفق به کشف و توقیف سه محموله قاچاق پرندگان وحشی و زینتی در منطقه نصرت آباد و ورودی شهر زاهدان در طی هفته گذشته شدند.

وی ادامه داد: متخلفین قصد انتقال این پرندگان با اتوبوس از استان اصفهان به سیستان و بلوچستان را داشتند که با حضور به موقع نیروهای محیط زیست و همکاری مأموران انتظامی در انجام این عمل ناکام ماندند و در پی این مأموریت‌ها تعدادی از متخلفین شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از این متخلفین ۴۰۰ قطعه فنچ، ۳۰۰ قطعه مرغ عشق و ۱۴۰ قطعه کبک توقیف شد و همچنین پرندگان کشف شده جهت تیمار و بررسی وضعیت آنها به مرکز قرنطینه و تیمار حیات وحش انتقال یافتند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های همیاران محیط زیست و نیروهای انتظامی که در کشف و ضبط این سه محموله پرندگان قاچاق نقش داشته اند، ابراز امیدواری کرد: که با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضائی و دوستداران محیط زیست، شاهد کاهش تخلفات زیست محیطی از جمله قاچاق پرندگان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها