رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیل و رانش زمین بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای کشور وارد کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۹۹
خسارت ۳۵۰۰ میلیارد تومانی سیل و رانش زمین به جاده‌های کشور

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، عبدالهاشم حسن‌نیا ظهر امروز پس از بازدید برخی جاده‌های استان گلستان که براثر سیل و رانش زمین دچار خسارت شده است، اظهارداشت: پس از وقوع سیل و رانش زمین در برخی از محورها تلاش کردیم تا حداقل راه‌های دسترسی با اولویت راه‌های شریانی را ایجاد کنیم. ضمن اینکه بیش از 400 متر پل فلزی و موقت در مناطق آسیب دیده ایجاد شده است.

وی با اشاره به خسارت‌های سیل و رانش زمین به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در کشور گفت: بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های حمل و نقل کشور وارد شده است که منتظر اختصاص اعتبار برای شروع بازسازی این مسیرها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برآورد اولیه خسارت‌ها انجم شده است، ضمن اینکه برخی از جاده‌ها نیازمند اصلاح است و همچنین در برخی نقاط نیاز داریم که واریانت جدید زده شود.

وی ادامه داد: با اینحال تجربه نشان داده است به ویژه در دامنه‌های البرز و زاگرس خیلی نباید به طبیعت دست بزنیم چون بازمانده ما خواهیم بود. برای همین یا باید تونل احداث کنیم و یا جاده‌های جدیدی بسازیم که هزینه‌های بسیار زیادی دارد.

حسن‌نیا گفت: اغلب پل‌های ما بر روی بستر سنگی ایجاد شده است اما سیل اخیر نشان داد که ما باید در بستر کویر هم حدود 150 پل بزرگ ایجاد کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت برای جبران خسارت‌ها در این بخش تأمین اعتبار لازم را انجام دهد کار بازسازی خیلی زود آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها